به گزارش صلح خبر رضا مددی امروز در کارگاه آموزشی روششناسی استفاده از سند تحول بنیادین در تدوین برنامههای مدارس در شاهینشهر اصفهان اظهار کرد: در قانون فعلی، معلمان، کارمندان اداری هستند که در سند تحول بنیادین تلاش شده در جامعه، معلمان را شخصیتهای علمی-تربیتی تبیین کند.
وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دولت موظف است قانون جبران خدمات مخصوص برای تأمین معیشت و حل مشکلات اقتصادی و رفاهی معلمان را تصویب کند.
مددی، معلمان و مدیران مدارس را به یک مطالبه گری عمومی از دولت دعوت کرد و گفت: مقام معظم رهبری پشتیبان معلمان در مطالبه قانونمند سند تحول بنیادین برای تصویب قانون جبران خدمات هستند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به تغییر ذائقه فرهنگی خانوادههای ایرانی اظهارکرد: تعلیم و تربیت در مدارس باید از حالت تک بعدی خارج شود و تمام جوانب را در بر گیرد.
مددی با ابراز نگرانی از وجود خسارات جبران ناپذیر و هزینههای فراوان در نتیجه ورود اندیشههای خطا و نادرست به سیستم آموزشی کشورگفت: در سیستم آموزشی کشور باید جهتگیریها، استراتژیها و هدفگذاریها مقارن با اصول و آموزههای دینی و اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: ایران نخستین کشور جهان اسلام است که فلسفه تربیتی بومی-اسلامی را تبیین کرده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به مصوبات بودجه سال ۹۸ برای فرهنگیان گفت: در سال جاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال مصوب بودجه ۹۸ برای رتبهبندی در پرداخت حقوق و دستمزد معلمان و فرهنگیان اجرایی خواهد شد.
مددی قبولی در کنکور و میانگین معدل بالا را از شاخصههای مدارس عالی در تحول بنیادین نداست و اظهارکرد: ملاک برتری یک مدرسه از دید سند تحول بنیادین مدرسهای است که در آن سلامت روان، آرامش و تفاهم میان دانشآموزان بیشتر و درگیری، نزاع و آسیبهای اجتماعی بین دانشآموزان کمتر باشد.
انتهای پیام