اقتصاد > صنعت – تقریبا همه ایرانی ها خودروهای پژو را می شناسند؛یا خودشان مالک بودند،یا اهل فامیل و یا حداکثر سوار یکی از این خودروهای با مارک فرانسوی تولید وطنی شده اند. قرارداد جدید ایران خودرو با پژو از نظر خیلی ها درست و از نظر خیلی ها کاراشتباهی ارزیابی می شود. آنهایی که طرفداربازگشت پژو […]
اقتصاد > صنعت – تقریبا همه ایرانی ها خودروهای پژو را می شناسند؛یا خودشان مالک بودند،یا اهل فامیل و یا حداکثر سوار یکی از این خودروهای با مارک فرانسوی تولید وطنی شده اند.
قرارداد جدید ایران خودرو با پژو از نظر خیلی ها درست و از نظر خیلی ها کاراشتباهی ارزیابی می شود.
آنهایی که طرفداربازگشت پژو هستند،معتقدند همین پژو اگر قطعات اصل و با کیفیت به ایران بدهد و یا بر تولید قطعه سازان نظارت داشته باشد،مشکل کیفیت خودروهای موجود برطرف می شود.در مقابل گروهی هم می گوید: از دیدن تصاویر تکراری پژو در خیابان ها خسته شدیم و خودروسازان بهتر است،بروند دنبال تولید خودروی دیگری مثلا از خانواده تویوتا.
می دانید تولید مشترک کار راحتی نیست.خودروساز باید کلی هزینه کند.از تغییر خط تولید و ربات ها گرفته تا آموزش کارگران مونتاژ کار.تازه وقتی کار به تولید قطعه می رسد،قطعه ساز هم باید همین مراحل را طی کند.تا خودرویی تولید شود که با نظارت صاحب برند به دست مشتری برسد.
این مرحله طبیعی کار است؛گاهی هم مثل شرایط تحریم ها که پیش آمد،خط تولید بود،اما قطعه نبود.درنتیجه خودروساز برای اینکه خط تولیدش نخوابد،از چین قطعه خرید و نتیجه تولید خودروهای بی کیفیتی شد که هر روز صدای مشتری ها درمی آمد.
حالا ما از شما می پرسیم،اگر شما مالک یک خودروسازی بودید،تولید کدام برند خودروسازی را در اولویت قرار می دادید؟به سلیقه مشتری توجه می کردید و خودروی جدید به بازار عرضه می کردید یا اینکه تولید قبلی را بهینه می کردید؟
3535
This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
RSS