محمد جعفری چهارشنبه ۲۷ بهمن در حاشیه آیین افتتاحیه طرحهای ورزشی آموزش و پرورش فارس در شیراز گفت: به دنبال افزایش فضاهای ورزشی به عنوان یکی از شاخصههای اصلی کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی با نگاه درون مدرسهای هستیم.
جعفری گفت: محیط های ورزشی به عنوان مکانهای تربیتی نقش به موثری در پرورش روح و جسم دانش آموزان دارند.
او با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی مدارس باید کانون تحول باشد، گفت: منابع انسانی، محتواها و زیرساختها و فضاهای ورزشی را باید ۳ شاخص مهم در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی در نظر گرفت.
جعفری خاطرنشان کرد: تزریق شادابی و نشاط به دانش آموزان، ارتقا سواد حرکتی و پیشگیری از چاقی دانش آموزان از اولویتها و برنامههای اصلی معاونت تربیت و سلامت آموزش و پرورش در دوران کرونا بوده است.
او عنوان کرد: در محیط های ورزش است که دانش اموزان در کنار رقابت، کارگروهی،حس تعاون، مسئولیت پذیری و احترام متقابل و جوانمردی را یاد میگیرند.
جعفری با بیان اینکه در ۳ سال گذشته نزدیک به یکهزار کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح شده است گفت: ایجاد مدارس پویا در دوران پسا کرونا نیز از برنامه های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است.
او خاطرنشان کرد: اعتبارات مورد نظر برای ایجاد کلاسهای درس تربیت بدنی برای تمامی استانهای کشور بر اساس برشهای استانی ابلاغ شده است و در کنار این اعتبار باید از ظرفیت درآمدهای تخصصی و خیرین نیز برای توسعه این کلاسها بهره بگیریم.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیر نیز در راستای تجهیز و نگهداری وسایل ورزشی مدارس نیز اعتبار قابل توجهی به استانها ابلاغ شده است.
انتهای پیام