امروز: پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 8 شعبان 1446 | 2025-02-06
کد خبر: 436778 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1400 - 17:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ شکلی نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، گفت: تهران 1500 دستگاه واگن کم دارد. به گزارش صلح خبر، سیدمناف هاشمی در مراسم افتتاح ایستگاه‌های مترو اقدسیه و مرزداران گفت: گاهی اوقات اعلام […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ شکلی نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، گفت: تهران 1500 دستگاه واگن کم دارد.

به گزارش صلح خبر، سیدمناف هاشمی در مراسم افتتاح ایستگاه‌های مترو اقدسیه و مرزداران گفت: گاهی اوقات اعلام می‌شود که این پروژه‌ها در دوره قبلی ۹۹ درصد تمام شده بود، اما واقعیت این است که مدیریت شهری پروژه اقدسیه را با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و پروژه مرزداران را با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد از مدیریت شهری پیشین تحویل گرفت. البته زحمات همه گذشتگان قابل قدردانی است.

وی با تأکید براینکه شهر تهران نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد که به هیچ شکلی هم نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، افزود: اگر حمایت دولت برای واگن و سیویل نباشد شاید ۲۰ تا ۲۵ سال دیگر طول بکشد تا متروی تهران به عنوان حمل و نقل پاک به بهره برداری برسد. داشتن هوای پاک حق تمامی شهروندان تهرانی است.

هاشمی ادامه داد: فارغ از نگاه‌های سیاسی اگر دولت‌ حمایتی از مترو نداشته باشد هیچگاه نمی‌توان این پروژه را اقتصادی کرد. بسیار تلاش شد که بخش خصوصی در قالب تبصره ۱۸ و ۱۹ وارد عمل شوند و یک فراخوان نزدیک به ۶ ماه زمان شهرداری را گرفت. اما علی رغم حمایت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و بهتر شدن قیمت آن، در صورتی که بخش خصوصی وارد شد و داشتن پول تبلیغات و حتی ۳۰ درصد کمک به یارانه دولت، یک قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن مدیریت شهری به نتیجه نرسید. حتی برای ۱۵ سال برای بخش خصوصی صرف اقتصادی ندارد. باید یک اقدام همه جانبه صورت گیرد و دولت سهم و یارانه خود را بپردازد تا این پروژه اقتصادی شود.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به اجرای زمان کوتاه‌تری برای تکمیل خطوط ۱۱ گانه متروی تهران، گفت: وضعیت اتوبوسرانی در همه کلانشهرها به ویژه شهر تهران بدتر از شبکه مترو است. حدود ۶۰ درصد از اتوبوس‌ها که مربوط به بخش خصوصی است، عمدتاً دوره قرارداد ۱۰ ساله‌شان به پایان رسیده است و می‌توانند که فعالیت نکنند. نزدیک به حدود هزار دستگاه اتوبوس در یک سال و نیم گذشته به علت کرونا، از کار دست کشیده‌اند. شهرداری بیشتر از امکان، پرداخت یارانه ندارد و دولت هم نمی‌پردازد. امسال از هزار میلیارد تومان یارانه، شاید تا پایان سال دولت ۱۰ درصد آن را بپردازد. این نشان می‌دهد که اگر این دو حوزه حمایت دولت را نداشته باشند، نیازهای واقعی شهروندان را تأمین نمی‌کند.

هاشمی با بیان اینکه دو قرارداد ۱۰۵ دستگاهی واگن توسط مدیریت شهری تنظیم شده است، افزود: دو هفته آینده ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش افتتاح خواهد شد تا بخش میانی خط ۶ تکمیل شود. اما قسمت‌های بسیار دیگری ازادامه خط ۶ و ۷ جای کار خواهد داشت. خط ۱۰ نیز قالب بر ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه آغاز شده است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را پیش ببرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید