امروز: شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 29 جماد أول 1446 | 2024-11-30
کد خبر: 277770 |
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1398 - 1:33 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک روزنامه نگار پیشکسوت درباره تولید مسابقاتی مانند «برنده باش» و حذف این مسابقه از جدول پخش تلویزیون می‌گوید که نبود برنامه‌ریزی و بی‌توجهی به آینده مردم، اوقات فراغت و آموزش در تلویزیون برای عده‌ای به بازار، دکان و پول درآوردن تبدیل شده است. رضا قوی‌فکر در گفت‌وگو با صلح […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک روزنامه نگار پیشکسوت درباره تولید مسابقاتی مانند «برنده باش» و حذف این مسابقه از جدول پخش تلویزیون می‌گوید که نبود برنامه‌ریزی و بی‌توجهی به آینده مردم، اوقات فراغت و آموزش در تلویزیون برای عده‌ای به بازار، دکان و پول درآوردن تبدیل شده است.

رضا قوی‌فکر در گفت‌وگو با صلح خبر ضمن بیان مطالب بالا اظهار کرد: ما از رسانه ملی که با مردم سروکار دارد و باید یک دانشگاه باشد و به مردم آموزش دهد، توقع نداریم بدون برنامه‌ریزی کاری کند که بعد در آن بماند و مردم بلاتکلیف شوند.

او ادامه داد: این کار به نوعی کلاه گذاشتن سر مردم و نادیده گرفتن آن‌هاست. این مساله به مقوله اساسی و بنیادی کشور ما بر می‌گردد؛ یعنی زمانی که افراد کاردان سر جای خود قرار نگیرند متأسفانه این اتفاق می‌افتد و این مساله به عدم مدیریت و برنامه‌ریزی ما برمی‌گردد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که در کشورمان داریم این است که مردم سر جای خود نیستند. اگر متخصصانی به کار وارد می‌شدند و افرادی که مسؤولیت کار را می‌پذیرند کارشناس و کاردان بودند متأسفانه با چنین اتفاقاتی در تلویزیون برخورد نمی‌کردیم و رسانه ملی نباید از اول به این مقوله وارد می‌شد؛ البته به دلیل این که پول خوب است و همه دوست دارند پولدار شوند به این مسیر وارد شدند. حذف برنامه برنده باش از کنداکتور، یک روشنگری بود که باعث شد مردم به آن پی ببرند که پول ناچیزی می‌دادند و برنده می‌شدند.

قوی‌فکر تصریح کرد: البته مسابقه «برنده باش» تبعات خوبی هم داشت و مردم سر ذوق می‌آمدند و شرکت می‌کردند اما به هر جهت انگیزه این مسابقه مالی بود. زمانی که تلویزیون نتواند درست برنامه‌ریزی کند و با این اتفاق که برنامه حذف شود، روبه‌رو شوند، خیلی تاسف‌برانگیز است. من اصولاً وارد شدن رسانه‌ها به این زمینه‌ها را تقبیح می‌کنم.

او با اشاره به تغییر اسپانسر مسابقه «برنده باش» اظهار کرد: تغییر اسپانسر راه به جایی نمی‌برد زیرا اصل ماجرا مهم است و شیوه این نوع برنامه‌ها اشتباه است. این مساله که یک نفر در یک مسابقه شرکت کند و جایزه بگیرد اشکالی ندارد اما اینکه با پول مردم به آن‌ها جایزه دهند قمار است. ما در فرهنگمان تشویق و جایزه دادن و تقبیح را داریم.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت اعلام نمود: پربیننده‌ترین برنامه‌ها در گذشته و حال برنامه‌هایی بود که معلومات عمومی مردم را بالا می‌برد. مسابقه نباید حالت کاسب کارانه و قمارگونه بگیرد و افراد متخصص این حوزه باید برای فرد شرکت‌کننده جایزه مناسب و متعارف پیدا کنند. این مساله که با پول مردم جایزه بدهند، کاسبی است و باید از حالت بیزینس خارج شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید