امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 247507 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1397 - 19:53 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با کمک نرم‌افزار تعاملی هوشمند خبر داد. به گزارش صلح خبر، احسان پازوکی، مجری طرح با بیان این‌که با هدف پرورش و شکوفایی استعداد و توانایی‌های افراد و نیز ترویج و ارتقای دانش علم شناختی، طرح پژوهشی […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از اجرای طرح آموزش و پرورش شناختی با کمک نرم‌افزار تعاملی هوشمند خبر داد.

به گزارش صلح خبر، احسان پازوکی، مجری طرح با بیان این‌که با هدف پرورش و شکوفایی استعداد و توانایی‌های افراد و نیز ترویج و ارتقای دانش علم شناختی، طرح پژوهشی “تاثیر نرم‌افزار تعاملی هوشمند مبتنی بر جریان یادگیری بر زبان‌آموزی” در حال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح پژوهشی تلاش است با طراحی نرم‌افزار تعاملی هوشمند، آموزش زبان بر اساس توانمندی‌های شناختی، ارزیابی تأثیر نرم‌افزار بر یادگیری زبان با در نظر گرفتن تفاوت‌های شناختی کاربران، سبک و جریان یادگیری زبان آموز و ارتباط بین سبک‌های یادگیری با محتوای آموزشی مورد مطالعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح پژوهشی تأثیر و کاهش بارشناختی یادگیری، ارتباط بین سبک‌های شناختی افراد و چگونگی بکارگیری تجهیزات فناورانه نوین، ابزارهای هوشمند، مدل‌ها و سبک‌های شناختی و یادگیری نیز بررسی می‌شود.

وی درباره اهداف انجام این طرح تحقیقاتی گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش شناختی با استفاده از نرم‌افزار تعاملی هوشمند این است که با شناخت توانایی‌های درونی فرد، زیرساختی جهت کسب دانشی عمیق و آموزشی لذت بخش فراهم شود.

مجری طرح در حوزه علوم شناختی همچنین ابراز کرد: آموزش و پرورش شناختی و ترسیم مدل یادگیری شناختی بر اساس تفاوت‌های فردی و جریان یادگیری تعاملی هدف اصلی این طرح است که یکی از تاثیرگذارترین حیطه‌های پژوهش در علوم زبان شناختی است.

پازوکی تصریح کرد: آموزش و پرورش شناختی و ترسیم مدل یادگیری شناختی تاثیر مستقیمی در شناخت و پیش بینی رفتارهای زبان آموز، مدیریت رفتاری مدرس زبان و زبان‌آموز، شخصی سازی آموزش و پرورش و استانداردسازی محتوای آموزشی و نحوه ارائه محتوی به زبان آموز دارد.

به گفته وی، از طریق این پژوهش، بومی‌سازی این حوزه علمی در کشور و همچنین ارتقای سطح دانش محض در دو رشته آموزش زبان و مهندسی از طریق تلفیق ابزارها و کاربردی کردن نظریه‌ها و رویکردهای هر دو رشته فراهم می‌شود.

این محقق همچنین توضیح داد: مدل‌های ارائه شده در این طرح منجر به کاهش هزینه‌های مرتبط با راستی‌آزمایی مدل‌ها و فرضیه‌ها در این زمینه پژوهشی در آینده می‌شود و ترسیم مدل زبان آموز ایرانی بر اساس ویژگی‌های شناختی می‌تواند منجر به استخراج عوامل تعیین کننده موفقیت علمی و تجاری نرم‌افزارهای تعاملی هوشمند در حوزه آموزش زبان در کشور شود.

دکتر پازوکی خاطر نشان کرد: یافته‌های علمی در جریان این طرح پژوهشی می‌تواند حرکت در مسیر مرزهای آموزش و پرورش شناختی را فراهم کند و منجر به تولید دانش در قالب نشر مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی شود.

وی همچنین گفت: بهره‌گیری از روش‌های آموزش و پرورش شناختی در آموزش موثرتر و مطلوب‌تر، تولید مواد آموزشی و کمک آموزشی مبتنی بر تفاوت‌های فردی و نیز ارتقای استفاده از یادگیری سیار زبان در آموزش از طریق نرم‌افزار هوشمند تعاملی از کاربردهای این طرح تحقیقاتی در مراکز علمی و تحقیقاتی است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید