امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550077 |
تاریخ انتشار : 17 تیر 1403 - 10:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مهسا مژدهی: پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، صفی از کشورهای شرقی و عربی و تعدادی از کشورهای اروپایی را به‌وجود آورد که برای تبریک و اعلام تمایل خود به همکاری با ایران با یکدیگر رقابت کردند. در این بین رهبران کشورهایی چون آذربایجان و بلاروس، از پزشکیان خواستند تا سفری به پایتخت‌هایشان […]

مهسا مژدهی: پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، صفی از کشورهای شرقی و عربی و تعدادی از کشورهای اروپایی را به‌وجود آورد که برای تبریک و اعلام تمایل خود به همکاری با ایران با یکدیگر رقابت کردند. در این بین رهبران کشورهایی چون آذربایجان و بلاروس، از پزشکیان خواستند تا سفری به پایتخت‌هایشان برای دیدار با مقامات سیاسی داشته باشد. کشورهای عربی، حتی آنهایی که روابط نزدیکی با ایران ندارند هم برای تبریک کم نگذاشتند. اما در این میان اغلب کشورهای اروپایی هنوز به انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران که قرار است ماه آینده کارش را رسما آغاز کند، واکنشی نشان نداده اند. ایالات متحده عصر شنبه، در پیامی اعلام کرد که انتخاب پزشکیان تغییری در رویکرد این کشور در قبال ایران نخواهد داد. اینجا برخی از واکنش‌های مقامات بین‌المللی را به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان بخوانید:
تبریک مقامات ونزوئلا: ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است. ونزوئلایی‌ها یکی از نخستین کسانی بودند که ریاست‌جمهوری پزشکیان را به او تبریک گفتند. ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت. جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید. وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.
تبریک آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان:آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان پس از برگزاری پانتابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به مسعود پزشکیان برای پیروزی در این انتخابات تبریک گفت. او با تاکید بر اینکه «پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند» خاطر نشان کرد این روابط تحت ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد. زرداری همچنین تاکید کرد پاکستان مشتاق همکاری با ایران برای پیش‌برد صلح و رفاه منطقه است. سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیامی با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است. رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط ۲ جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط میان ۲ کشور در دوره جدید بیش از این تقویت خواهد شد.
تبریک سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق: عمار حکیم در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد. حکیم ابراز امیدواری کرد، برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.
تبریک الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان: بلند مرتبه‌ترین مقام اذربایجان از نخستین کسانی بود که از مسعود پزشکیان دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به باکو سفر کند. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است. امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشورهای ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت ها و کشورهای خود و گسترش همکاری های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

تبریک بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه: اسد اساس تبریک خود را بر روی ادامه همکاری‌های ایران و سوریه و روابط راهبری دو کشور گذاشت. در پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه خطاب به مسعود پزشکیان آمده است: من اعتماد ملت عزیز ایران را به شما و موفقیت در روند برگزاری انتخابات را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت در هر کاری که امنیت و ثبات ایران را حفظ می کند، دارم. ایران همواره یکی از مهم ترین کشورهایی است که ما مشتاق اوج روابط با آن هستیم؛ چراکه این روابط بر پایه ریشه‌هایی است که در طول چندین دهه احترام، تفاهم و اصول مشترک ایجاد شده است. ما با شما برای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن افق‌های نویدبخش جدید برای همکاری های دوجانبه تلاش خواهیم کرد و مقاومت همچنان رویکرد مشترکی خواهد بود که برای حفظ غرور و افتخارمان دنبال می‌کنیم.
تبریک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه: پوتین پیش از ظهر شنبه، انتخاب پزشکیان را به ریاست‌جمهوری ایران تبریک گفت که البته با توجه به روابط نزدیک تهران و مسکو این اقدام او عجیب نبود. کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت. در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: جناب آقای پزشکیان، تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور مؤثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند. امیدوارم فعالیت‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهور به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده ۲ جانبه در تمام زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست‌مان و به نفع ارتقای امنیت و ثبات منطقه باشد. برای شما آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.

تبریک دبیرکل شانگهای: سازمان همکاری شانگهای با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد. من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند 2 طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.
تبریک سران عربستان سعودی: پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او تبریک گفتند. در پیام سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.ما مشتاق ادامه توسعه روابط میان ۲ کشور و ملت برادرمان و ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی هستیم. برای جنابعالی آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی روز افزون داریم. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در پیامی خطاب به پزشکیان نوشت: بدینوسیله به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و آرزوی توفیق و موفقیت و پیشرفت و ترقی بیشتر برای کشور و ملت برادر را به جنابعالی اعلام می‌دارم. ما بر تمایل خود به توسعه و تعمیق روابط میان ۲ کشور تاکید می‌کنیم.
تبریک مقامات کویتی: امیر، ولیعهد و نخست‌وزیر کویت در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند. مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

تبریک شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین: رئیس‌جمهور چین پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفت. البته متن تبریک او یا جزئیات آن منتشر نشده است.
تبریک تمیم بن‌آل‌ثانی، امیر قطر: امیر و نخست‌وزیر قطر در پیام‌های جداگانه پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او تبریک گفتند.
تبریک هیثم‌بن‌طارق پادشاه عمان: هیثم بن طارق پادشاه عمان در پیام خود پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران را تبریک گفت. پادشاه عمان در ادامه برای او آرزوی موفقیت و نسبت به توسعه روابط میان ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.
تبریک مودی، نخست‌وزیر هند: نخست‌وزیر هند پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به پزشکیان تبریک گفته و نسبت به همکاری برای تقویت روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.
تبریک محمد بن زاید رئیس امارات: رئیس امارات در پیامی پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت. محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان رئیس امارات با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات را تبریک می‌گوییم. بن زاید در ادامه نسبت به توسعه همکاری میان امارات و ایران در دوره پیش‌رو ابراز امیدواری کرد. او همچنین نوشت: من برای پزشکیان آرزوی موفقیت در خدمت به کشور خود و دستیابی به آرزوهای ملت آن را دارم و مشتاقانه منتظر همکاری با وی در راستای منافع کشور و ملت‌های ایران و امارات هستم.
تبریک الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس: رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت و مانند علی‌اف از پزشکیان دعوت کرد تا به این کشور سفر کرد. لوکاشنکو در این پیام نوشت: برگزاری موفقیت‌آمیز رقابت انتخاباتی در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی‌قید و شرط ملت ایران است که همچنان با عزت و استواری مسیر توسعه مستقل را طی می‌کنند.نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است. او با بیان این که گفت‌وگو بین مینسک و تهران با اطمینان در همه سطوح گسترش می‌یابد، تاکید کرد: متقاعد شده‌ام که در آینده نزدیک می‌توانیم همه توافق‌های صورت گرفته از جمله در خصوص دادن شخصیت مشارکت استراتژیک به روابط بلاروس و ایران را اجرا کنیم. الکساندر لوکاشنکو از مسعود پزشکیان دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم ترین موضوعات در دستور کار 2 جانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند.
تبریک وزارت خارجه کره‌جنوبی: دولت کره جنوبی با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد روابط میان تهران و سئول گسترش یابد. در این بیانیه آمده است: ما برای ایران در دولت جدید آرزوی مسیری پر از شکوفایی و توسعه و کمک سازنده به ثبات منطقه داریم. وزارت امورخارجه کره جنوبی همچنین تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط دوستانه خود با ایران هستیم.
تبریک مقامات عراقی: نخست‌وزیر و رئیس موقت پارلمان عراق در پیام‌هایی جداگانه پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او تبریک گفتند. محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در این پیام برای رئیس جمهور منتخب ایران آرزوی توفیق و موفقیت در وظایفش را کرد. او همچنین بر عمق روابط میان تهران و بغداد و ضرورت تداوم همکاری میان ۲ کشور در بالاترین سطح ممکن و در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. محسن المندلاوی رئیس موقت پارلمان عراق نیز در پیامی تاکید کرد: ما موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم. او افزود:‌ ما همچنین این پیروزی را به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گوییم.

تبریک نخست‌وزیر ارمنستان: نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی خطاب به مسعود پزشکیان برگزیده شدن او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک و نسبت به اجرایی شدن توافقات مشترک دو کشور ابراز اطمینان کرد.
تبریک حمد بن عیسی، پادشاه بحرین: در حالی که بحرینی‌ها در سال‌های اخیر روابط خود را با ایران قطع کرده و بالاخره پس از شهادت ابراهیم رئیسی تصمیم به برقراری مجدد روابط با تهران را با اطلاع ایران رساندند، روز شنبه پادشاه بحرین یروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. او تأکید کرد که بحرین به دنبال ایجاد روابط خوب بر اساس همکاری با ایران و تقویت روابط نزدیک با آن در راستای منافع ۲ کشور و منافع ملت‌های آنها است. سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین نیز در پیامی انتخاب پزشکیان را تبریک گفت.
تبریک نخست‌وزیر مالزی: نخست‌وزیر مالزی در پیامی مفصل انتخاب پزشکیان را تبریک گفت. داتوک سری انور ابراهیم در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت که نتیجه این انتخابات نشان‌دهنده روحیه سرزنده دموکراسی ایران بوده و از آینده‌ای امیدبخش برای این کشور خبر می‌دهد. نخست‌وزیر مالزی گفت که ایران با تمدن غنی و باستانی خود از جایگاه منحصربه‌‎فرد و برجسته‌ای در تاریخ جهان برخوردار است و ظرفیت روابط مالزی-ایران وسیع و پر از فرصت است. ما به تقویت سازوکارهای دوجانبه‌ و تعمیق و گسترش همکاری میان دو کشور امیدواریم. انور همچنین گفت: ما نسبت به همکاری در مجامع بین‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد و ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(دی‌۸) متعهدیم. به گفته او، این تعهد راسخ اهداف مشترک دو کشور را ارتقا خواهد داد و موجب همکاری گسترده‌تر در میان کشورهای جنوب جهانی خواهد شد. نخست‌وزیر مالزی همچنین گفت که دولتش از امت اسلامی می‌خواهد متحد شوند و به نسل‌کشی ادامه‌دار فلسطینی‌ها در غزه پایان دهند. او همچنین گفت: ما باید اطمینان بیابیم که عدالت و انسانیت، به هر طریق، احیا خواهد شد. منتظر استقبال از دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.
تبریک محمد بن راشد، حاکم دبی: حاکم دوبی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت. محمد بن راشد آل مکتوم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پیروزی رئیس جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است ۲ کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط ۲ جانبه به سود ملت و کشورهای خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری کنند.
تبریک مقامات اقلیم کردستان: روابط کمی تیره و تار تهران و اقلیم کردستان، در بهار امسال و پیش از حادثه سقوط هواپیما که منجر به شهادت ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان شد، رو به بهبود گذاشته بود. سفر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در این میان نقش اساسی در برقراری روابط گرم تر داشت.
رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در پیام تبریک به «مسعود پزشکیان» نسبت به تداوم همکاری‌های دوجانبه ابراز امیدواری کردند. نچیروان بارزان» رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور ایران نوشت: به آقای مسعود پزشکیان برگزیده شدنشان را به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. ما مشتاقانه، منتظر توسعه روابط دوستانه دیرینه و تداوم همکاری مشترک با تهران هستیم. مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان نیز گفت که ایران همسایه‌ای مهم برای اقلیم کردستان و عراق است. ما مشتاقانه منتظر تعمیق همکاری مبتنی بر روابط همسایگی خوب و احترام ۲ جانبه هستیم.
تبریک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران پیروزی او در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهور ایران را تبریک گفته و بیان کرد که در دوره او همکاری میان ایران و ترکیه بیش از پیش استحکام خواهد داشت. رجب طیب اردوغا» رئیس‌جمهور ترکیه در پیام تبریکی به رئیس‌جمهور جدید منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از طرف خود و ملت ترکیه، انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در نتیجه انتخاباتی که در کشورتان برگزار گردید را صمیمانه تبریک گفته و برای جنابعالب در این مسئولیت والا موفقیت آرزو می‌نماییم. امیدوارم نتایج انتخابات برای ملت دوست و برادر ایران مایه خیر و برکت باشد. رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: صمیمانه بر این باورم که در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی، همکاری بین کشورهایمان بیش از پیش استحکام خواهد یافت. در این راستا، مایلم ابراز کنم که تشریک مساعی با جنابعالی موجب خرسندی اینجانب خواهد بود. : بدینوسیله، آرزوهای خود را برای تندرستی و سعادت جنابعالب و بهروزی و رفاه ملت دوست و برادر ایران ابراز می‌کنم.

تبریک سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان: دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران، پیروزی او در انتخابات را تبریک گفت. او ر پیام تبریک خود به پزشکیان عنوان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم به شما کمک کند تا خواسته‌های مردم را محقق کنید و با جنابعالی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد. نصرالله افزود: ما در حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت، ایران را پشتوانه‌ای قوی و همیشگی برای مقاومت و مستضعفان می‌دانیم. این نگاه به ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس) و ادامه راه به رهبری امام خامنه‌ای (دام ظله) و همه دولت‌های جمهوری اسلامی وجود داشته ‌است.از خداوند متعال قدرت، صحت، عافیت و سلامت را برای شما مسئلت دارم و امیدوارم با دستان شما آنچه باعث شادی مؤمنین و مستضعفین است محقق شود.
311312

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید