امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550065 |
تاریخ انتشار : 17 تیر 1403 - 9:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در طول بیست و سه فصل برگزار شده از لیگ برتر فوتبال، بازیکنان متعددی بودند که از استقلال و پرسپولیس رفتند و چندی بعد بازگشتند. امسال هم زمزمه‌های بازگشت برخی از ستاره‌های پیشین دو تیم به گوش می‌رسد. به گزارش صلح خبر، با آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، بار دیگر بازار اخبار […]

در طول بیست و سه فصل برگزار شده از لیگ برتر فوتبال، بازیکنان متعددی بودند که از استقلال و پرسپولیس رفتند و چندی بعد بازگشتند. امسال هم زمزمه‌های بازگشت برخی از ستاره‌های پیشین دو تیم به گوش می‌رسد.

به گزارش صلح خبر، با آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، بار دیگر بازار اخبار و شایعه‌ها داغ شده است. در این میان، خبر بازگشت برخی بازیکنان سرخابی به تیم خود بیش از سایر اخبار مورد توجه هواداران قرار گرفته است. برخی از هواداران پرسپولیس این روزها منتظر بازگشت علی علیپور و فرشاد احمدزاده به جمع سرخپوشان هستند و خبرهای جسته و گریخته‌ای هم از بازگشت امیر عابدزاده حکایت می‌کنند. در سوی دیگر احتمال بازگشت داریوش شجاعیان، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی به استقلال هم مطرح است. خبری هم درباره علاقه استقلال به بازگرداندن مهدی قایدی منتشر شد اما رقم درخواستی باشگاه الاهلی امارات آنقدر بالا بود که عملا این اتفاق منتفی است.

به این بهانه به بررسی برخی از رفت و برگشت‌های ستاره‌ها و بازیکنان شاخص استقلال و پرسپولیس پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* افت شدید یکی از سه تفنگدار پرسپولیس

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

فرشاد احمدزاده هافبک ارومیه‌ای سابق پرسپولیس که در تیم‌های پایه این باشگاه قرار داشت، با درخواست یحیی گل‌محمدی به تیم بزرگسالان آمد و اولین بازی خود با پیراهن قرمز را در رقابت‌های جام حذفی مقابل ملوان انجام داد و برای خدمت سربازی به صورت قرضی به جمع تی‌تی‌های تبریز پیوست. او در فصل ۹۳-۹۲ برابر ذوب آهن برای اولین بار در ترکیب اصلی تراکتور حاضر شد که موفق شد به همراه این تیم ۴ بر ۲ پیروز شد.

او اولین گل خود را در لیگ سیزدهم در هفته هشتم مقابل صبای قم به ثمر رساند. هافبک پیشین پرسپولیس ۵۴ بار برای تیم تبریزی به میدان رفت که توانست ۶ گل به ثمر برساند. احمزاده روند رو به جلویی را در پیش گرفته بود و پس از اتمام سربازی خود شاگرد برانکو ایوانکوویچ شد و در بیشتر بازی‌ها در ترکیب اصلی تیم حضور داشت و او پس از ۷۵ بازی و ۱۱ گل زده برای سرخ‌ها و کسب قهرمانی‌های فراوان مورد توجه شلاسک وروتسواف لهستان قرار گرفت و ۱۳ تیر ۹۷ به این پیوست. احمدزاده در لهستان به دور از انتظارات بود و افت شدیدی در ترکیب تیم لهستانی داشت. او تنها ۲۵ بازی برای شلاسک وروتسواف انجام داد که تنها یک گل زده داشت و وادار به ترک این باشگاه شد. یک سالی که احمدزاده لژیونر بود از بدترین فصل‌های او بود و آمار ضعیفی از خود به جای گذاشت.

احمدزاده برای بار دیگر در سال ۱۳۹۸ به پرسپولیس بازگشت تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد که این اتفاق مورد انتقاد هواداران قرار گرفت و همین باعث شد که در ۸ بازی برای پرسپولیس نتواند گلی به ثمر برساند و برای تیم موثر باشد. احمدزاده برای بهتر شدن وضعیتش مجبور به ترک پرسپولیس شد و به فولاد پیوست و پس از آن سپاهانی شد. او پس از قهرمانی پرسپولیس چراغ سبز خود را به این تیم نشان داد تا این باشگاه بار دیگر در فکر جذب او باشد.

* احساس خطر امیری و بازگشت به اوج

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

وحید امیری یکی دیگر از بازیکنانی بود که در فکر لژیونر شدن بود اما موفق نشد. امیری قبل از پیوستن به پرسپولیس حواشی فراوانی ایجاد کرد و گفته می‌شد علیرضا منصوریان قصد داشت او را به استقلال بفرستد. هافبک کنونی تیم فوتبال پرسپولیس در بهترین زمان به این تیم آمد و شاگرد برانکو شد و با این تیم توانست به قهرمانی در ادوار مختلف برسد و دوران طلایی سرخ‌ها را رقم بزند. امیری در آن زمان ۵۱ بازی انجام داد که ۸ بار توانست دروازه رقبا را باز کند. او پس از قهرمانی با پرسپولیس به چیزی که می‌خواست رسید و از طرف باشگاه ترابزون اسپور به پیشنهاد امضا قرارداد شد و امیری با این موضوع موافقت کرد و به ترکیه رفت.

ترکیه جای مناسبی برای کاپیتان پرسپولیس نبود و همانند دیگر بازیکنان او هم نتوانست در خارج از ایران موفق شود و در ۲۶ بازی ۳ گل به ثمر رساند که این موضوع نشان دهنده افت او در زمان کم بود. وی از سال ۲۰۱۵ که در پرسپولیس بود به تیم ملی دعوت شد و برای آنکه جایگاه خود را در تیم ملی از دست ندهد در کمترین زمان به تیم سابقش بازگشت. وی پس از بازگشت بار دیگر در ترکیب پرسپولیس حاضر شد و به تابلوی افتخارات خود اضافه کرد و گویا دیگر در فکر خروج از پرسپولیس نخواهد بود.

* یک سال انتظار برای بهترین پاسور لیگ شدن

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

یکی دیگر از شاگردان برانکو که پستی و بلندی زیادی را تجربه کرد، محسن مسلمان بود. وی که ابتدا در ذوب آهن حضور داشت پس از اتمام دوران سربازی‌اش در ملوان به صورت قرضی به پرسپولیس آمد. او با ۱۲ بازی ۲ گل و ۲ پاس گل به کار خود پایان داد و نایب قهرمان لیگ برتر شد و لقب مهندس را گرفت. محسن مسلمان که اخباری مبنی بر پیوستنش به اسقلال پخش شد، ناگهان به فولاد خوزستان رفت. او بسیار علاقه به بازگشت در پرسپولیس داشت اما او مجبور بود که یک سال انتظار بکشد. او در ۱۳ بازی برای فولاد به میدان رفت که چندان تاثیرگذار هم نبود و عملکرد متوسطی داشت و سپس پرسپولیس مسلمان را با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان از ذوب‌آهن به خدمت گرفت. مهندس پرسپولیسی‌ها جزو بازیکنانی بود که مدام در حال پیشرفت بود، البته که او در بهترین شرایط به پرسپولیس پیوست و اولین گل خود را در داربی با پاس گل مهدی طارمی به ثمر رساند. مسلمان در آسیا کاری از پیش نبرد و تنها نکته مثبت گلزنی او مقابل الهلال بود که در نهایت توانست با پرسپولیس به فینال آسیا برسد.

مهندس پرسپولیس که با این تیم یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی در لیگ را به دست آورد و در مقطعی با برانکو به مشکل برخورد و در پایان فصل ۹۷-۱۳۹۶ به ذوب‌آهن رفت. او پس از ذوب آهن به سپاهان و سایپا رفت اما موفق نبود.

* یاغی‌

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

محمدحسین کنعانی‌زادگان که در تیم زیر ۲۱ پرسپولیس حضور داشت تنها در یک بازی برای این تیم مقابل فولاد به میدان رفت. مدافع پرسپولیس پس از این بازی به پرتغال رفت تا خیلی سریع لژیونر شود و به صورت قرضی به بیرامار رفت. آنجا مقصد مناسبی برای او نبود و بدون شرکت در حتی یک بازی برای خدمت سربازی‌اش به ملوان رفت و ۲۹ بازی برای آنها انجام داد. وی پس از اتمام سربازی‌اش در حالی که همه فکر می‌کردند به پرسپولیس بازمی‌گردد با استقلال قرارداد بست و در مصاحبه خود اعلام کرد که از کودکی استقلالی بوده که این موضوع حواشی زیادی به همراه داشت. کنعانی‌زادگان در استقلال روزهای خوشی را سپری نکرد و پس از دو بازی از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و فصل را از دست داد تا در انتهای فصل از این تیم جدا شود.

او پس از استقلال به سایپا رفت و پس از آن راهی تبریز شد و در نهایت بار دیگر به پرسپولیس بازگشت. او پس امضای قرارداد با پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: من همیشه پرسپولیسی بودم و زمانی که به استقلال رفتم من را مجبور کردند که بگویم استقلالی هستم. مدافع تیم فوتبال پرسپولیس پس از کسب قهرمانی به تیم ملی دعوت شد و در مرحله مقدماتی با همراه شجاع خلیل‌زاده از ارکان اصلی تیم ملی زمان مربیری اسکوچیچ بودند. کنعانی پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به الاهلی قطر رفت تا بار دیگر با شجاع خلیل‌زاده هم‌تیمی شود اما آمار این دو بازیکن به قدری ضعیف بود که در جام جهانی هر دو روی نیمکت بودند. این دوبازیکن در تیم الاهلی در ۱۷ بازی ۳۴ گل خورده‌اند.کنعانی‌زادگان توانست در قطر رکورد جالبی ثبت کند و با ۶ گل زده جزو بهترین مدافعان گلزن قطر شد و برای بازپس‌گیری جای خود در تیم ملی ۱۷ تیر ۱۴۰۲ به پرسپولیس بازگشت و فاتح لیگ برتر شد.

* دروازه‌بان شماره یک تیم ملی درگیر حواشی شد

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

علیرضا بیرانوند که دوران حرفه ای خود را از تیم نفت تهران با علیرضا منصوریان آغاز کرد در فصل اول حضورش توانست با این تیم به رده سوم لیگ برسد و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. او پس از درخشش در نفت شاگرد برانکو ایوانکویچ در پرسپولیس شد و توانست افتخارات فردی و تیمی فراوانی کسب کند. از جمله افتخارات او می‌توان به بهترین دروازه‌بان لیگ برتر، عضویت در تیم منتخب لیگ برتر، بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ و نامزد جایزه بازیکن فوتبال سال آسیا نام برد. او پس از کسب تجارب در ایران با رویال آنتورب قرارداد بست و به بلژیک رفت و اولین بازی خود را برای این تیم مقابل تاتنهام در اروپا انجام داد که عملکرد فوق العاده ای داشت و ایوان لکو را متقاعد کرد که به او فرصت بازی دهد و در دومین دیدار خود مقابل کلوب بروژ به میدان رفت که در آن بازی آنتورب با نتیجه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد و بار دیگر نیمکت نشین شد.

علیرضا بیرانوند قبل از بازگشت به پرسپولیس به بواویشتای پرتغال رفت که چندان موقعیت بازی به دست نیاورد و به پرسپولیس بازگشت و توانست با این تیم قهرمان لیگ شود. در اواسط لیگ بیست و سوم اخباری مبنی بر پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی استقلال به او سر و صدای زیادی کرد که او را مورد انتقاد قرار دادند. او در نهایت در پرسپولیس ماندنی شد. در پایان فصل بیست و سوم هم تراکتور برای جذب او راضی به پرداخت ۶۰ میلیارد شده است.

* درخشش با فجرسپاسی و بازگشت به پرسپولیس برای ماندن در اوج

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

سروش رفیعی هافبک هجومی پرسپولیس دوران حرفه‌ای خود را در فجرسپاسی آغاز کرد و توانست با این تیم قهرمان لیگ آزادگان شود و در ۴۰ باز ۱۰ گل برای زردپوشان شیراز زد. وی پس از فولاد در ۹ ژانویه ۲۰۱۷ به پرسپولیس آمد و قرارداد ۶ ماهه با باشگاه امضا کرد. وی ۱۴ باز برای پرسپولیس انجام داد تا در تیر رس باشگاه قطری قرار بگیرد و رفعی هم مانند باقی بازیکنان به خاطر لژیونر شدن به قطر رفت که البته در لیگ ستارگان قطر موفق بود و علی‌رغم بازی خوب او باشگاه قطری بازیکن دیگری در پست او جذب کرد و دیگر قادر به ادامه همکاری با رفیعی نشد و او به پرسپولیس بازگشت اما شرایط طوری که خواست پیش نرفت و با توافق با باشگاه قرار بر این شد که به دلیل محرومیت انتقالاتی باشگاه او  از نیم فصل دوم لیگ هجدهم برای پرسپولیس به میدان برود.

او فولاد و شهر خودرو را مقصد بعد خود دانست که در آنجا موفق نبود و به سپاهان پیوست و پس از عملکرد خوبش در آسیا و لیگ برتر بار دیگر به پرسپولیس آمد. سروش رفیعی همانند جزو کسانی بود که با پرسپولیس در ادوار مختلف موفق به کسب جام شد.

* از درخشش در استقلال تا امضای قرارداد نمایش

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

روزبه چشمی در باشگاه صبای قم به لیگ ایران معرفی شد و سال ۱۳۹۴ به استقلال پیوست. او در این تیم عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان داد تا نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران را جلب کند و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در سال ۱۳۹۶ یک از نمایندگان استقلال در ایران باشد. وی یک از بازیکنان کلیدی استقلال بود که به دلیل مصدومیت از فهرست این تیم اخراج شد و به دلیل ممنوعیت باشگاه در نقل و انتقالات نتوانست با آبی‌ها قرارداد ببندد.

یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای روزبه به وجود آمد امضای قرارداد با ام صلال قطر بود. در حالی که چشمی با استقلال در حال جنگیدن در لیگ قهرمانان آسیا بود، عنوان شد که او با تیم قطری به توافق رسیده است. چشمی آن زمان گفت: «من بازیکن استقلال هستم و اکنون در اردوی این تیم حضور دارم که شرایط سفت و سخت قرنطینه هم حاکم است. هیچ قراردادی با هیچ تیمی جز استقلال امضا نکرده‌ام و این مساله شایعه است. ما در لیگ قهرمانان هستیم و همه تمرکزم موفقیت استقلال در این مسابقات است.»

اما روزبه چشمی یک سورپرایز برای استقلالی‌ها داشت و پس از حذف تیم از آسیا با تیم به تهران نیامد و در قطر ماند تا خبر توافق او با ام صلال تایید شود. او با مبلغ سالیانه ۹۰۰ هزار دلار عضو تیم قطری شد. مدافع ملی‌پوش استقلال پیش از امضای قرارداد با استقلال این پیشنهاد را دریافت کرده بود و این موضوع را با احمد سعادتمند در میان گذاشت. او از چشمی درخواست کرد که برای بالا بردن روحیه بایکنان یک قرارداد نمایشی امضا کند. حضور کاپیتان آبی‌ها در قطر موفقیت آمیز نبود. او تنها با استقلال توانسته جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

* بالا بودن مبلغ درخواستی آندو او را به استقلال برگرداند

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

آندرانیک تیموریان هافبک ارمنی سابق تیم استقلال که پس جدایی از فولام به این تیم آمد در ۲۰ بازی که برای آبی‌ها انجام داد توانست یک گل به ثمر برساند و در سال ۹۱-۱۳۹۰ با این تیم به قهرمانی جام حذفی رسید. او با پیشنهاد وسوسه انگیز الخریطیات قطر مواجه شد. او از باشگاه استقلال پیشنهاد تمدید قرارداد داشت و پس از روبرو شدن با رقم قرارداد ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی قطری‌ها به باشگاه استقلال جواب رد داد و به الخریطیات رفت. او پس از توافق با تیم جدیدش به باشگاه آمد و ضمن تشکر از فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به او در مورد رقم قراردادش گفت. مدیرعامل استقلال پس از شنیدن رقم تیم جدیدش به او تبریک گفت و از او حمایت کرد.

آندو در فصل دوم حضور در قطر خواهان بالا رفتن رقم قراردادش شد که با مخالفت مدیران باشگاه الخریطیات همراه شد. پس از مخالفت قطری‌ها آندرانیک به ایران آمد تا بار دیگر در جمع آبی‌ها باشد و ۲۶ تیر ۱۳۹۳ با قراردادی دو ساله به این تیم پیوست. او در ادامه لیگ با امیر قلعه‌نویی به مشکل برخورد و به تراکتور، تیم پیشین خود رفت.

* مشت جباری به فتح‌الله‌زاده او را از استقلال دور کرد

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

مجتبی جباری هافبک تیم فوتبال استقلال تهران در سال ۸۳ از تیم ابومسلم به این تیم رفت و برای آنها خوش درخشید. وی ۱۳۵ بازی برای استقلال انجام داد و در فصل ۹۱-۱۳۹۰ بهترین پاسور لیگ شد و و در اواسط راه پیشرفتش در این تیم با علی فتح‌الله‌زاده دچار اختلاف شد. او  پس از ۹ سال از استقلال جدا شد و اعلام کرد که دلیل درگیری‌اش با مدیرعامل باشگاه توهین به پدرش بوده که او هم مجبور شده به صورت او مشت بزند! درگیری آنها به شکایت از یکدیگر کشید و پس از بالا و پایین رفتن‌ها هافبک کهنه‌کار استقلال به سپاهان رفت. پس از مصدومیت فریدون زندی بازیکن تیم الاهلی قطر، باشگاه مذاکرات خود را با جباری آغاز کرد و در نهایت با او به توافق رسید. او با قرارداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری با این تیم به توافق رسید و جایگزین زندی شد.

جباری پس از چهار سال و ۷۷ بازی برای الاهلی قطر بار دیگر به استقلال آمد که البته با روزهای اوج خودش فاصله زیادی داشت. وی با بازگشت خود به جمع آبی‌ها تنها در ۶ بازی به میدان رفت و به دلیل عدم حضور او در تیم از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

* سفرهای پر تکرار کاپیتان

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

سید مهدی رحمتی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال اولین سال حضورش در استقلال را سال ۱۳۸۴ تجربه کرد. وی دو فصل درون چهارچوب استقلال ایستاد و در ۲۴ بازی به میدان رفت و ۱۱ کلین شیت به نام خود ثبت کرد. او پس از درخشش در استقلال به مدت دو فصل برای مس کرمان به میدان رفت و در لیگ نهم به سپاهان رفت. رحمتی هر چه بیشتر تیم عوض می‌کرد تعداد کلین‌شیت‌های بیشتری ثبت می‌کرد. او در مس ۲۰ کلین‌شیت در ۶۷ بازی و در سپاهان ۳۱ کلین شیت در ۸۰ بازی ثبت کرد تا با آمادگی بالا به استقلال برگردد. وی از سال ۱۳۹۰ بار دیگر به استقلال رفت و در حساس‌ترین بازی لیگ که می‌توانست استقلال را پس از ۳ سال قهرمان کند پیراهن یادگاری ناصر حجازی را پوشید؛ لباسی که ناصر حجازی با آن لقب عقاب را گرفته بود.

رحمتی به مدت سه سال در استقلال ماند و در ۱۳۵ بازی ۶۹ بار دروازه خود را بسته نگه داشت. او برای تمدید قرارداد برای سال چهارم حضورش برای باشگاه استقلال شرط گذاشت. سیدمهدی رحمتی در جلسات حضوری و مکالمات تلفنی مختلف با علی نظری‌جویباری، معاون ورزشی و مسئول نقل و انتقالات وقت باشگاه استقلال سه شرط را درباره حضور مربی مورد علاقه خود و نبودن دو همکار امیر قلعه‌نویی در فصل آینده تعیین کرد که از نظر باشگاه استقلال و قوانین فوتبال حرفه‌ای پذیرش این شروط امکان‌پذیر و قانونی نبود. او با اختلافی که میان او و باشگاه رخ داد از این تیم جدا شد. رحمتی به پیکان ملحق شد که در آن تیم چندان موفق نبود و دوباره به استقلال آمد و بعد از چهار سال و ثبت کلین شیت‌های فراوان به پدیده رفت و از فوتبال خداحافظی کرد.

* شرایط نامتعادل مهاجم پیشین استقلال

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

سجاد شهبادزاده یکی از بهترین بازیکنان استقلال و آقای گل لیگ ایران در اوایل حضورش در استقلال بود. وی پس از درخشش در سایپا به استقلال آمد و همانطور که هواداران انتظار داشتند عملکرد ۶۲ بازی برای آنها ۲۴ گل به ثمر رساند. او پس از استقلال لژیونر شد و به تیم آلانیا اسپور رفت که چندان موفق نبود. شهبادزاده در حالی که فکر می‌کرد برای ادامه روند رو به رشد باید به ایران برگردد، به در بسته خورد و در بازگشتش به استقلال نتوانست برای آنها کاری کند و بار دیگر به قطر رفت و پس از ناکامی فراوان به سپاهان رفت. او با یک عملکرد فوق العاده در سپاهان در ۱۳۱ دیداری که برای سپاهان به میدان رفت ۴۲ بار موفق به گلزنی شد.

دوری سجاد شهبادزاده از استقلال به او ضرر زیادی وارد کرد و پس از آن دیگر در استقلال موفق نبود. او بار دیگر از سپاهان به استقلال رفت اما نتوانست مهاجم شش دانگ فصل اول حضورش در استقلال باشد که یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبالی وی بود.

* کاپیتان محبوب استقلال

چند روایت از رفت و برگشت ستاره‌ها به استقلال و پرسپولیس

فرهاد مجیدی، مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در اولین فصل حضورش در جمع آبی‌ها توانست با این تیم قهرمان لیگ آزادگان شود و در فصل ۷۸-۱۳۷۷ به همراه این تیم نایب قهرمان آسیا شد. یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های او دیدار مقابل فجرسپاسی بود که در نیمه دوم تعادلش در محوطه جریمه به هم خورد که جلال مرادی داور آن بازی صحنه را تمارض اعلام کرد و کارت زرد به او نشان داد اما در ادامه به دلیل اعتراض و تحریک هواداران در ورزشگاه حافظیه که باعث شد تماشاگران شروع به پرتاب سنگ و اشیا برنده کنند، او را از بازی اخراج کرد و چند جلسه محروم شد.

او پس از آن عضو باشگاه راپید وین اتریش شد و بعد از یک فصل به استقلال بازگشت. مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و با پیشنهادهای الوصل، العین، الاهلی و النصر روبرو شد و به امارات رفت. قهرمانی‌های او با استقلال از فصل ۸۷-۸۶ آغاز شد و همان سال توانست قهرمان جام حذفی و در فصل ۸۸-۸۷ فاتح لیگ برتر شود.

مجیدی که در سال ۸۹ مرد سال فوتبال ایران شد برای استقلال ۱۳۸ بار به میدان رفت و ۴۶ گل به ثمر رساند و سپس به الغرافه رفت. پس از ۴ ماه در بازگشتش به ایران با پیشنهادهای پرسپولیس، راه آهن، مس کرمان و … روبرو شد اما او مشتاق بود که در استقلال از دنیای فوتبالی خداحافظی کند و ۷ آبان ۱۳۹۲ در بازی مقابل مس کرمان پس از تعویض با نیکبخت واحدی از دنیای فوتبال کنار رفت و فعالیتش را در عرصه مربیگری شروع کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید