امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 507135 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1402 - 14:23 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد. آیت الله کعبی امروز ۸ خردادماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی مهدویت در قم با تقدیر از جهاد دانشگاهی برای برگزاری این جشنواره یادآورشد: امروز مناسبات، ظالمانه گسترده ای بر جهان حاکم است و منشا این مناسبات ظالمانه، مدیریت […]

صلح خبر/قم عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد.
آیت الله کعبی امروز ۸ خردادماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی مهدویت در قم با تقدیر از جهاد دانشگاهی برای برگزاری این جشنواره یادآورشد: امروز مناسبات، ظالمانه گسترده ای بر جهان حاکم است و منشا این مناسبات ظالمانه، مدیریت نظام استکبار و جهان سلطه بر جهان است.
وی افزود: بزرگترین بحران انسان معاصر، بحران مدیریت جهانی است که مدیریت طاغوتی و ظالمانه است که در سایه آن، بحران اخلاق و معنویت، بحران خانواده و مسخ هویت انسانی و بحران ناامنی، شکاف طبقاتی و جنگ فقیر و غنی و بحران تغذیه و .. شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: ریشه همه این بحران ها، مدیریت جهانی و مدیریت طاغوتی است. این مدیریت تلاش کرده است که پس از جنگ جهانی اول، جامعه ملل را برای امنیت جهانی ایجاد کند و پس از رخداد جنگ جهانی دوم، پیروزان جنگ شورای امنیت را ایجاد کردند.
وی گفت: حاکمیت انسان کامل بر پایه سنت الهی، تنها راه تحول جهانی است. مهدویت سنت و قانون الهی است. بسترسازی ظهور باید بر اساس سنت های الهی انجام شود که این سنن شامل رحمت و تغییر سرنوشت جهانی بر اساس اراده بشر، سنت تلاش برای ساخت جامعه بر اساس ایمان و عمل صالح و… است.
کعبی یادآورشد: تحول فرهنگی مهدوی زیرساخت تحول اجتماعی و سیاسی وامنیت جهانی و بستر ساز تحقق هویت خلقت و کرامت انسان است. خودپردازی و جامعه پردازی پایه تمدن سازی است و این امور مقدمات ظهور را فراهم می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: امروزه در دوران انقلاب اسلامی و دولت اسلامی به سرمی بریم. برای رسیدن به مرحله ظهور مراحلی بایدطی شود. خودسازی و جامعه پردازی و ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح عنصرزیرساختی جامعه است. فرهنگ، زیرساخت اصلی توسعه است. زیر ساخت مدیریت جهانی، ساخت انسان است و البته ساخت انسان با یک ساختمان متفاوت خواهد بود. انسان با تنوع فرهنگی و اجتماعی و عقلی و فرهنگی و روحی و عاطفی، ساختی دگرگون خواهد بود.
وی افزود: انسان کامل می تواند برای ساخت انسان فصل الخطاب باشد. چند مدل برای انسان سازی وجود دارد. مدل اول این است از خدا به انسان برسیم و مدل دوم، انسان شناسی است. مدل سوم، امام شناسی است. اگر خلاها و بحران ها را بشناسیم و احساس کنیم که جهان تشنه انسان کامل است و نیازمند امام است و بدونم امام مشکلاتش حل نمی شود، گام اصلی را برداشته ایم.
وی تصریح کرد: امام راحل تحول معنوی بزرگی در ایران ایجاد و دلها را متحول کردند. شناخت امام راحل باعث جذب قلوب و ایمان و معنویت شد. امام راحل فقیهی است که منتظر امام زمان(عج) است. به میزانی که جامعه امام زمان را بشناسد و با ایشان مرتبط شود و به ایشان متوسل شود، جهان بشریت بر پایه فطرت متحول می شود.
وی گفت: جشنواره های مهدویت باید بر پایه معرفت و توسل و ایجاد فرهنگ جهانی امام زمان(عج) باشد. در پایان سال ۱۴۰۱ سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار رونمایی شد. امروزه از یک سند جامع برخوردار هستیم. باید از ظرفیت جمکران برای توسعه فرهنگ انتظار استفاده کنیم.
کعبی یادآورشد: امام راحل فرهنگ انتظار انزوا گرایانه و متحجرانه و منفعلانه را به فرهنگ انتظار فعال و روزآمد و حرکت بخش و الهام بخش و امیدآفرین و مسئولیت ساز مبدل کردند. فرهنگ انتظاری که در دل آن تحول جهانی و قدرت جهانی و حل مشکلات جهانی به همراه دارد. صلح و امنیت پایدار بر اساس عدالت تنها در سایه حاکمیت الهی و ضمانت اجرای مدیریت رهبری الهی در مقیاس جهانی محقق خواهد شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید