جامعه > آسیبها – معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از آمادگی این دانشگاه جهت همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: معلمان میتوانند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد و تحقق اجتماعی شدن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر داشته باشند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه […]
جامعه > آسیبها – معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از آمادگی این دانشگاه جهت همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: معلمان میتوانند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد و تحقق اجتماعی شدن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عليرضا صادق زاده اظهارداشت: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر كه رويكرد آن توسط وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، در صورت اجرايي شدن به صورت كامل و استمرار آن نتايج موثر و مطلوبي را به همراه دارد و در واقع اين رويكرد يكي از بهترين روشهاي مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و كاهش اعتياد در جامعه به شمار ميرود.
وي افزود: معلمان نيز در رراستاي پيشگيري از اعتياد و مبارزه اجتماعي با اين پديده شوم آماده همكاري هستند چرا كه پيشگيري از سوئ مصرف و كاهش اعتياد از طريق آموزش به دانشآموزان ميتواند بسيار با موفقيت همراه شود. بنابراين دانشگاه فرهنگيان جهت همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگي كامل داشته و اين همكاري ميتواند در قالب برگزاري كارگاههاي آموزشي براي معلماني كه حين تحصيل در دانشگاه فرهنگيان هستند، باشد.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه فرهنگيان با اشاره به اينكه چگونگي پيشگيري از اعتياد دانش آموزان توسط معلمان از زيرمجموعه همكاري اين دانشگاه با ستاد مبارزه با مواد مخدر به شمار ميرود، ادامه داد:معلمان آينده كه در حال تحصيل در دانشگاه فرهنگيان هستند، ميتوانند نقش بسيار مهمي را در كاهش آسيبهاي اجتماعي همچون اعتياد داشته باشند.
صادق زاده اقدامات فرهنگي را ضرورت مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد بربشمرد و عنوان داشت: معلمان بايد شايستگيهاي لازم را جهت پيشگيري از اعتياد از طريق آموزش به دانشآموزان كسب كنند تا بتوانند برنامه مهمي را در اين راستا همگام با ساير دستگاهها جهت مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه مبارزه با اعتياد بايد پيشگيرانه باشد تا درمانگرانه، افزود: اعتياد پديده پيچيده و چند وجهي است كه بايد به ابعاد مختلف آن پرداخت و تنها نميتوان كمبود شادي را دليل گرايش نوجوانان و جوانان برشمرد . شايد اين موضوع يكي از ابعاد اين مسئله باشد ولي موضوعات مختلفي در ايجاد اعتياد و گسترش آن در جامعه نقش دارد كه بايد همه اين مسائل براي ريشه كني اعتياد در كنار هم مورد بررسي قرار گيرد.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه فرهنگيان گفت: بايد در مسيري حركت كنيم كه نوجوانان و جوانان در مدارس توانايي “نه گفتن” مقابل پيشنهاد دوستان را داشته باشند و اين از طريق برگزاري كلاسهاي مهارت زندگي و آموزش از طريق معلمان در مدارس امكان پذير است. بايد افراد اين مهارت را فراگيرند كه در مقابل شرايط نامساعد بايستند و براي دور شدن از آن و حل مسئله به اعتياد به عنوان يك مسكن روي نياورند.
صادق زاده با تاكيد بر اينكه عدم آموزش صحيح به افراد جامعه از طريق خانواده و آموزش و پرورش سبب گسترش ناهنجاريهاي اجتماعي همچون اعتياد ميشود، خاطر نشان كرد: بسياري از والدين نسبت به آموزش صحيح فرزندان خود منفعلانه عمل كرده و يا به درستي توانايي پيشگيري از اعتياد فرزندانشان را ندارند بنابراين لازم بوده علاوه بر ارتقاء آگاهي والدين نسبت به موضوع اعتياد آنها را با راههاي صحيح آموزش و برخورد مناسب با فرزندان آموزش داد.
۴۷۴۷
This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
RSS