مجتبی خالدی در گفتوگو با صلح خبر، درباره رویکرد اورژانس در خصوص برخورد با مزاحمان تلفنی سازمان اورژانس و میزان این مزاحمت ها، گفت: نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد تماس های تلفنی اورژانس، مزاحمان تلفنی هستند اما بسیاری از این مزاحمت ها نیز نا آگاهانه است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی موارد کودکان با تلفن بزرگسالان تماس می گیرند، تلفن همراه افراد در جیبشان است و به اشتباه شماره اورژانس گرفته می شود.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: افراد کمی هستند که با قصد و نیت مزاحمت این کار را انجام می دهند.
خالدی با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته از سوی سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور حدودا یک ماه است که این مسئله را به صورت کاملا جدی پیگیری می کند و بخش حقوقی سازمان متولی این پیگیری است. طبیعتا با دستگاه قضایی نیز در ارتباط هستیم و امیدواریم این ارتباط برقرار شود تا مجازات بازدارنده ای در این خصوص لحاظ شود. اگر این امر محقق شود می توانیم شاهد این باشیم که مزاحمت های تلفنی کاهش پیدا می کند؛ البته به واسطه سیستم های جدید مخابراتی افراد راحت شناسایی می شوند، شاید تا پیش از این یکی از معضلات شناسایی افراد بود که حالا این موضوع رفع شده است.
وی افزود: همچنان نگرانی اورژانس در خصوص قطع خطوط تلفن ثابت افراد مزاحم وجود دارد که اگر تلفن ثابت افراد مزاحم قطع شود و کسی در آن منزل دچار مشکل شوند طبیعتا دسترسی به اورژانس کم خواهد شد. این نگرانی ها را داریم و امیدواریم که با افزایش سطح فرهنگ و آگاهی و به خصوص تلاش والدین آموزش های لازم ارائه شود تا شاهد کاهش آمار مزاحمت های تلفنی باشیم.
انتهای پیام