امروز: چهارشنبه, ۵ دی ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 24 جماد ثاني 1446 | 2024-12-25
کد خبر: 455863 |
تاریخ انتشار : 07 بهمن 1400 - 1:04 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

یک دیتاساینتیست که معتقد است طراحی برخی قسمت‌های سایت نمایشگاه مجازی کتاب خیلی باعجله و فقط برای رفع تکلیف انجام شده است با انتقاداتی از پلتفرم این رویداد می‌گوید: این سایت قرار است نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه نمایشگاه مجازی جلد کتاب! وحید باقی، دیتاساینتیست در گفت‌وگو با صلح خبر درخصوص راهکارهایی برای بهبود وضعیت سایت دومین […]

یک دیتاساینتیست که معتقد است طراحی برخی قسمت‌های سایت نمایشگاه مجازی کتاب خیلی باعجله و فقط برای رفع تکلیف انجام شده است با انتقاداتی از پلتفرم این رویداد می‌گوید: این سایت قرار است نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه نمایشگاه مجازی جلد کتاب!

وحید باقی، دیتاساینتیست در گفت‌وگو با صلح خبر درخصوص راهکارهایی برای بهبود وضعیت سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با توجه به اختلالات و تجربیات مربوط به نخستین دوره این رویداد، ضمن انجام بررسی‌هایی اظهار کرد: زمانی که نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار می‌شد، مخاطبان از طریق گشتن در محوطه نمایشگاه یا پرس‌وجو از افراد مختلف و حتی بدون استفاده از نقشه راهنما می‌توانستند غرفه ناشر و کتاب‌های مورد نظر خود را پیدا کنند اما حالا که این رویداد به صورت مجازی برگزار می‌شود، نقشه راهنما اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
او سپس گفت: بنابراین مهم‌ترین قسمت وب‌سایت یک نمایشگاه کتاب، بخش جست‌وجوی آن است که قرار گرفتن آن در صفحه اول وب‌سایت هم بر همین موضوع تاکید می‌کند.
‏باقی در عین حال با بیان این‌که طراحی ظاهری وب‌سایت کاملا ساده و بدون هرگونه پیچیدگی‌ست، ادامه داد: از این جهت نکته مثبتی برای آن محسوب می‌شود. اما سادگی بدون توجه به نکات زیبایی‌شناختی، ارزش کار را کم می‌کند. کاملا مشخص است که طراحی سایر قسمت‌های سایت خیلی باعجله و فقط برای رفع تکلیف انجام شده است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
این تحلیل‌گر داده همچنین بیان کرد: ‏در بخش فهرست ناشران، فقط نام انتشارات و شماره تماس آن‌ها قرار گرفته است؛ اما شاید بهتر بود که لوگو ناشر نیز در این بخش قرار بگیرد، تا اگر شخصی یک انتشارات را از روی لوگو آن می‌شناسد، به‌سادگی بتواند آن را پیدا کند. 
‏وحید باقی همچنین درخصوص نحوه حضور ناشران در این رویداد مجازی اظهار کرد: در سایت صفحه‌ای اختصاصی برای ناشران وجود ندارد؛ صرفا با جست‌وجوی نام ناشر، کتاب‌های آن ناشر نمایش داده می‌شود. چه بسا، بهتر بود در صفحه هر ناشر دسته‌بندی‌هایی نظیر کتاب‌های پرفروش، تازه‌ترین کتاب‌های ناشر و… در بخش جداگانه‌ای قرار می‌گرفت تا تجربه کاربری مطلوب‌تری را ارائه می‌کرد.
او افزود: ‏در صفحه مربوط به هر کتاب، خلاصه‌ای از کتاب و فایل PDF چند صفحه ابتدایی آن قرار داده شده که در نگاه اول نکته مثبتی است. اما زمانی که تعدادی از این فایل‌های PDF را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها صرفا یک اسکن بی‌کیفیت دوسه صفحه اول کتاب هستند و حتی شامل فهرست هم نمی‌شوند! در این فایل باید حتما فهرست مطالب و چند صفحه از ابتدا و انتهای کتاب نیز قرار داده شود تا تصمیم‌گیری برای خرید را ساده‌تر کند. این سایت قرار است نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه نمایشگاه مجازی جلد کتاب!
باقی در پایان با ارائه پیشنهادی برای بهبود وضعیت سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب گفت: ‏علاوه بر این‌ها، در صفحه هر کتاب فقط شماره‌تلفن هر ناشر قرار داده شده است و اگر شخصی بخواهد سایر کتاب‌های این انتشارات را مشاهده کند، باید به صورت دستی نام آن را جست‌وجو کند. در حالی‌که بهتر بود در صفحه هر کتاب لینکی به سایر کتاب‌های ناشر نیز قرار داده می‌شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید