امروز: پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 8 شعبان 1446 | 2025-02-06
کد خبر: 432849 |
تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1400 - 17:21 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بابیان این که «سوابق تحصیلی» کاملاً قابل اعتبار است، گفت که به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم، بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش و رسیدن به اهداف ۱۲ ساله آموزش‌وپرورش هستیم. به گزارش صلح خبر، خسرو ساکی در جلسه ۱۴۷ […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بابیان این که «سوابق تحصیلی» کاملاً قابل اعتبار است، گفت که به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم، بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش و رسیدن به اهداف ۱۲ ساله آموزش‌وپرورش هستیم.

به گزارش صلح خبر، خسرو ساکی در جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در اعمال سوابق تحصیلی ۶۰درصد بحث تفاوت بین مناطق محروم و مناطق برخوردار مطرح‌شده است که این اشکال وجود دارد، اما خیلی پر رنگ نیست که به خاطر آن بخواهیم این طرح را کنار بگذاریم.

وی توضیح داد: برای حل مسئله نابرابری می‌توان ضریب دهی را بر اساس درجه محرومیت اعمال کرد. هم‌اکنون در آموزش‌وپرورش بر اساس طرح پایش کیفیت، استان‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. کمیت و کیفیت معلم، فضا، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و … را رتبه‌بندی می‌کنیم و یک ضریب محرومیت تعریف می‌شود تا بعداً با اعمال آن، نقیصه عدم عدالت تعدیل شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: برخی پشت‌کنکوری‌ها با طرح تأثیر ۶۰درصدی معدل، فارغ‌التحصیل نشده‌اند و باید برای آن‌ها فکری شود. در شرایط فعلی داوطلب به سوابق تحصیلی بهایی نمی‌دهد. این در حالی است که همیشه در آموزش‌وپرورش سعی می‌شود ضریب دشواری امتحانات نهایی یکسان باشد و از سال ۹۵، بحث سوابق تحصیلی جدی شده و به‌صورت سیستمی موجود است.

ساکی بابیان اینکه به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم، بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش و رسیدن به اهداف ۱۲ساله آموزش‌وپرورش هستیم، افزود: سوابق تحصیلی کاملاً قابل اعتبار است؛ قواعد نمره‌گذاری، شیوه تصحیح و … همه مشخص‌شده است.

وی در ادامه گفت: نظرسنجی بر اساس نظر رئیس‌جمهور از مدیران، مسئولان، دانش‌آموزان، داوطلبان، معلمان و کارکنان در سامانه شاد صورت گرفته است که برخی نتایج آن را بیان می‌کنم؛ در پاسخ به این سؤال که «کنکور فعلی معیار مطلوب برای سنجش داوطلبان است؟»، ۱۳درصد خیلی موافق و ۱۷درصد موافق، ۹درصد نظری نداشته‌اند، ۲۹درصد مخالف، ۳۲درصد خیلی مخالف بودند؛ در پاسخ به سؤال «امتحانات نهایی در مقایسه با کنکور اضطراب کمتری دارد؟»، ۲۱درصد خیلی موافق، ۴۲درصد موافق، ۸درصد بدون نظر، ۱۵درصد مخالف، ۱۴درصد خیلی موافق بودند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در پاسخ به سؤال مهم دیگر که «بهتر است هر فردی معدل پایینی دارد از ورود به کنکور منع شود؟»، ۱۲درصد خیلی موافق، ۱۳درصد موافق، ۶درصد نظری نداشتند، ۳۴درصد مخالف و ۳۴درصد خیلی مخالف بودند. برای سؤال «آیا ترکیب کنکور و امتحان نهایی، سنجش بهتری به دست می‌دهد؟» نیز ۲۸درصد خیلی موافق و ۴۱درصد موافق بودند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان گفت: در این نظرسنجی یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید