امروز: پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 8 شعبان 1446 | 2025-02-06
کد خبر: 431312 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1400 - 18:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سال گذشته مدیریت شهری به منظور بهسازی و مرمت مسیر خطوط یک، چهار، هفت و ۱۰ اتوبوس‌های تندروی ویژه ٦هزار و ۹۷۲ تُن آسفالت پخش و اجرا کرده است. به گزارش صلح خبر، مورد اهمیت بودن رضایت شهروندان در زمان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی برای مدیریت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سال گذشته مدیریت شهری به منظور بهسازی و مرمت مسیر خطوط یک، چهار، هفت و ۱۰ اتوبوس‌های تندروی ویژه ٦هزار و ۹۷۲ تُن آسفالت پخش و اجرا کرده است.

به گزارش صلح خبر، مورد اهمیت بودن رضایت شهروندان در زمان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری باعث ایجاد پروژه‌هایی به منظور رفع موانع و حل مشکلات پیش روی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شده است. از جمله مشکلاتی که مسافران حمل و نقل عمومی روزانه و مکرر با آن مواجه هستند، می‌توان به چین خوردگی، ترک‌های پوسته آسفالت، وجود چاله‌های متعدد و … در مسیر خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو اشاره کرد. حرکت نکردن اتوبوس‌ها بر یک مسیر بدون موج زدگی و به تعبیری مسیری صاف و مستقیم هم سبب کاهش رضایت شهروندان می‌شود هم سبب کاهش عملکرد و عمر اتوبوس‌های چند صد میلیونی و هم ترمزهای پی در پی و درنهایت کندی حرکت و افزایش زمان رسیدن مسافران به مقصد.

اهتمام مدیریت شهری برای رفع این معضل باعث ایجاد طرح و پروژه‌ای تحت عنوان «بهسازی ‌و مرمت آسفالت مسیر اتوبوس‌های ویژه تندرو» در سال ۱۳۹۸ شده است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال گذشته، بهسازی و مرمت چهار خط مختلف از مسیر اتوبوس‌های تندرو ویژه را مورد هدف قرار داد. درنهایت اقدامات مرمتی و بهسازی برای این چهار خط (یک، چهار، هفت و ۱۰) براساس اولویت‌های بهسازی، ارزش ترافیکی و میزان خرابی‌های موجود تا حد بسیاری انجام شد.

سال گذشته (۱۳۹۹) به منظور مرمت و بهسازی مسیر و ایستگاه‌ها، ۹۹۲ تُن آسفالت برای خط یک، دو هزار و ۸۴۶ تن برای خط چهار، هزار و ۹۴۹ تن برای خط هفت و هزار و ۱۸۵ تن آسفالت برای مسیر خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو ویژه پخش و اجرا شده است.

به گفته صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اقدامات ترمیمی در خطوط اتوبوس‌های ویژه تندرو با بهره گیری از فناوری‌های نوین روسازی معابر صورت پذیرفته است. برای مثال عملیات تثبیت و اصلاح بستر در ایستگاه‌های خط ۱۰، با استفاده از بتن الیافی صورت پذیرفته و به کارگیری قطعات پیش ساخته بتنی در بهسازی ایستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، جالب است که بدانید بتن الیافی نوعی کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت‌کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی را به افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا آسفالت تحت اثر بارهای ضربه‌ای از جمله اتوبوس‌ها به راحتی ازهم پاشیده نشود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید