امروز: دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 23 ربيع أول 1447 | 2025-09-15
کد خبر: 426221 |
تاریخ انتشار : 02 فروردین 1400 - 18:41 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته در دنیا شده است و پاندمی ویروس کرونا کمک کرده است که شاهد رشد ۳۰ درصدی در سراسر دنیا باشد. به گزارش صلح خبر، لقمان شاورانی، دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک در خصوص فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته در دنیا شده است و پاندمی ویروس کرونا کمک کرده است که شاهد رشد ۳۰ درصدی در سراسر دنیا باشد.

به گزارش صلح خبر، لقمان شاورانی، دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک در خصوص فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: طرح ملی نشاط، ابتکار انجمن بازی‌های الکترونیک و سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی بود که پس از برگزاری دو ماه جلسات کارشناسی مقرر شد به دلیل کم تحرکی فراگیر و سکون تمامی گروه‌های سنی، با توجه به سرمایه کاربری بالای انجمن بازی‌های الکترونیک و اشتیاق آن ها به فعالیت بدنی، در کنار ورزش الکترونیک در کنسول‌های مختلف و موبایل‌ها، فعالیت بدنی هم دیده شده است.

وی ادامه داد: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است؛ یعنی هر جا که بازی‌های الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم وجود دارد و طرح ملی بازی و نشاط برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود و برای نخستین بار است که فعالیت بدنی و بازی‌های الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.

شاورانی تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک را عامل شتاب زای توسعه بازی‌های الکترونیک در سراسر جهان دانست و افزود: برآیند نشست‌های کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازی‌های الکترونیک در المپیک شد و به همین منظور تمامی ورزش‌هایی که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازی‌های الکترونیک شوند، به همین منظور مسابقات مجازی آغاز شده است و ۱۲ فدراسیون جهانی به حوزه ورزش‌های الکترونیک وروده کرده‌اند.

وی افزود: کمیته بین المللی المپیک و حوزه‌های بزرگ صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۰ به صنعت بازی الکترونیک ورود کرده‌اند و ما در کشور همواره این نگرانی همراه بوده ایم که ارگان‌های داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازی‌های الکترونیک داشته‌اند و همین امر منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای بزرگ و سیاست گذاری ها می‌شد و پس از پذیرش رسمی بازی‌های الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و شرح وظایف هر دو وزارتخانه مسیر روشنی پیدا کرد.

به گفته دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک هم اکنون این فرصت بسیار بزرگ فراهم شده است و می‌توانیم بازی‌های الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه و تعریف بازی‌های الکترونیک را به تمامی سازمان‌ها ابلاغ کنیم.

شاورانی با اشاره به اینکه بازی‌های الکترونیک در دوران پاندمی ویروس کرونا در سراسر دنیا  ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید