امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 305414 |
تاریخ انتشار : 10 شهریور 1398 - 17:39 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن این‌که از حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورزش در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد، اعلام نمود: این دو وزرای پیشنهادی دولت ضمن حضور در جلسه امروز کمیسیون برنامه‌های خود را تشریح کردند. سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن این‌که از حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورزش در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد، اعلام نمود: این دو وزرای پیشنهادی دولت ضمن حضور در جلسه امروز کمیسیون برنامه‌های خود را تشریح کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با صلح خبر در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی ابتدا به ادامه بررسی لایحه مالکیت فکری پرداختیم. در جلسه امروز مواد ۵۶، ۵۷،۵۸ و ۶۲ این قانون را تصویب کردیم.

وی در این خصوص توضیح داد: ماده ۵۶ حقوق مرتبط در این قانون را تعریف می‌کند. ماده ۵۷ نیز تاکید دارد اعمال حقوق انحصاری موضوع این بخش (حقوق مرتبط) هیچ خدشه‌ای به حقوق پدیدآورندگان آثار مورد حمایت این قانون وارد نمی‌آورد و همچنین ماده۶۲ در چهار بند با تشریح برخی فعالیت‌ها تولیدکنندگان حامل شنیداری را دارای حق انحصاری انجام یا اجازه انجام دادن این فعالیت‌ها دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز آقای مونسان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی و آقای میرزایی وزیر پیشنهادی وزارتخانه آموزش و پرورش حضور پیدا کردند. آقای مونسان در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های خود مسائلی را مطرح کردند همچنین در حوزه‌های مختلف در این باره انتظارات نمایندگان مطرح شد. مسائلی مانند لزوم ایجاد تحول در این حوزه کرایه، عدم برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، لزوم تقویت موضوع بوم‌گردی، توجه به مسافرخانه‌ها مورد تاکید قرار گرفت. قرار بر این شد که با کمیسیون فرهنگی تعامل مستمری برقرار باشد و این کمیسیون اجرایی شدن این انتظارات را پیگیری کند.

ذوالقدر اضافه کرد: همچنین آقای میرزایی برنامه‌های خود را توضیح دادند. وی درباره نظام تعلیم و تربیت، توجه به اسناد بالادستی، بهبود کیفیت مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، تحول در اقتصاد آموزشی و ساماندهی فضاهای آموزش و پرورش و توسعه عدالت در آموزش و پرورش مسائلی را مطرح و درباره اجرایی شدن این محورها توضیح داد. همچنین قرار شد که حقوق و مطالبات معلمان و حق‌التدریس‌ها مورد توجه قرار گیرد و عدالت آموزشی مورد تاکید باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید