به گزارش صلح خبر، برای اتوماتیک کردن فرایند تایید بلیت و کاهش هزینه استخدام افراد و کارکنان، بیومتریکها وارد عمل میشوند. در سال ۲۰۱۷، ۴۸ درصد از مسافران به صورت حضوری چک-این شدهاند و پیشبینی میشود این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۲۶ درصد کاهش یابد. سیستمهای امنیتی با آخرین تکنولوژی به سرعت جای خود را در فرودگاه ها باز میکنند. فرودگاهها سرویسهای مبتنی بر سایبر را وارد راهکارهای فناوری اطلاعاتی خود میکنند و بسیاری از این موارد همین حالا هم جای خود را در بین خدمات ایرلاین باز کردهاند.
سال گذشته، فرودگاه بینالمللی اینچئون در سئول با همکاری شرکت الکترونیکی LG دو ربات فرودگاهی را آزمایش کرد. یکی از آنها یک ربات راهنماست که به چندین زبان دنیا صحبت و مسافران را راهنمایی میکند و دیگری یک ربات تمیزکننده است که فرودگاه را تمیز نگه میدارد.
حالا در برخی هواپیماها، مسافران میتوانند از طریق صفحه نمایش صندلیشان، قبل از رسیدن به مقصد، تاکسی رزرو کنند. آنها آدرس نهایی را به نقشه میدهند. وقتی به فرودگاه میرسند، یک پیام کوتاه دریافت میکنند که به آنها میگوید کجا و چه موقع باید سوار تاکسی شوند.
فرودگاهها روز به روز بر تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و بهبود راهکارهای مدیریت انرژی تمرکز میکنند.
هوش مصنوعی و تکنولوژی دیجیتال راههای جدید و هیجانانگیزی برای انجام کارهای معمولی ارائه کردهاند؛ از شستوشوی هواپیماها گرفته تا سرگرمیهای حین پرواز. هواپیماها، فرودگاهها و مسافران روز به روز هوشمندتر میشوند.
بررسی که بر روی بزرگترین ایرلاینهای جهان انجام شده، نشان میدهد که تا پایان سال ۲۰۲۰، ۹۱ درصد از آنها برای مسافران خدمات وایرلس حین پرواز فراهم میکنند. ۷۸ درصد مدیریت اتوماتیک دادههای هواپیما، ۶۹ درصد اتصال کامل هواپیما به پهنای باند ماهوارهها و ۲۹ درصد تکنولوژی واقعیت مجازی را به خدمت میگیرند.
انتهای پیام