امروز: یکشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو الحجة 1446 | 2025-06-08
کد خبر: 234622 |
تاریخ انتشار : 10 تیر 1397 - 16:01 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم حجاج در عملیات اعزام به حج را به مدیران کل و مدیران فرودگاه‌های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم حجاج در عملیات اعزام به حج را به مدیران کل و مدیران فرودگاههای اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است:

با توجه به  برنامهریزیهای انجام شده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاهها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائرین بیت الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید:

۱- بازدیدهای مستمر از تمامی قسمتهای فرودگاه (Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالی

۲- تشکیل جلسات با نهادها و سازمانهای ذی ربط و انجام هماهنگیهای لازم

۳- پیگیری جهت آماده بودن دستگاههای کمک ناوبری، دستگاههای x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و …

۴- ایجاد هماهنگیهای لازم به منظور آمادگی و حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و … در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع

۵- انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن مکان مناسب جهت انجام فریضه نماز

۶- تأکید بر حضور مدیران در زمانهای پیک حضور مسافران و حجاج در فرودگاهها

۷- تأکید بر رویکرد استفاده از چندپیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راهاندازی سیستم «از من بپرس»

۸- پیشبینی حوادث و بحرانهای احتمالی و برنامهریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن

۹- نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاههای مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شکایات مسافران

۱۰- تاکید برهماهنگی جدی و کامل با شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ارائهدهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تأخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاهها و جلوگیری از بحرانهای احتمالی

۱۱- مستندسازی حوادث یا بحرانهای احتمالی به صورت صوتی و تصویری (عکس و فیلم)

۱۲- اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارک خودروهای مشایعین و مستقبلین

۱۳- برنامهریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آنها

۱۴- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهها ـ مسئول عملیات حج شرکت

۱۵- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینالهای اعزام و پذیرش حجاج

۱۶- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاههایی که اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند

۱۷- بارگذاری و به روز رسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاهها با هماهنگی روابط عمومی

۱۸- پیشبینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاینها

۱۹- هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاهها در خصوص رعایت برنامه زمانبندی جلسات توجیهی و چکهای امنیتی

۲۰- هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهورناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی

۲۱- هماهنگی با نهادهای ذیربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاهها

کد خبر 4335443
برهان محمودی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید