امروز: دوشنبه, ۱ دی ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 3 رجب 1447 | 2025-12-22
کد خبر: 197195 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1396 - 20:03 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین:راب گلدمن مدیر اجرایی بخش تبلیغات در شرکت فیس‌بوک استفاده از میکروفون گوشی و گجت کاربران برای تبلیغ کالاهای مورد نظر آنها را تکذیب کرده‌است. براساس گزارش BBC، گلدمن اين تكذيب را در پاسخ به توئيتي اعلام كرد كه پي‌جي وگت سازنده پادكست‌هاي فناورانه ريپلاي آل […]

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر

دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین:
راب گلدمن مدیر اجرایی بخش تبلیغات در شرکت فیس‌بوک استفاده از میکروفون گوشی و گجت کاربران برای تبلیغ کالاهای مورد نظر آنها را تکذیب کرده‌است.

براساس گزارش BBC، گلدمن اين تكذيب را در پاسخ به توئيتي اعلام كرد كه پي‌جي وگت سازنده پادكست‌هاي فناورانه ريپلاي آل منتشر ساخته بود.

بسياري از كاربران فيس‌بوك گزارش داده‌اند كه در فضاي اين شبكه اجتماعي تبليغاتي را مشاهده كرده‌اند كه با مكالمات روزمره و حقيق آنها با ديگران مرتبط است و وگت در واكنش به اين گزارش‌ها از فيس‌بوك توضيح خواسته بود.

گلدمن در پاسخ به اين درخواست نوشت ما هرگز از ميكروفون‌ها براي تبليغات استفاده نكرده و نخواهيم كرد،‌اين واقعيت ندارد. وي اين موضوع را درباره اينستاگرام كه در اختيار فيس‌بوك است نيز تاييد كرد.

تعدادي از کاربران در اینترنت در مورد تجربیات خود از این پديده نوشته‌اند. بریژیت، که يك باریستا است می‌گوید روزی در جریان کار دستش سوخته و با دوستش در این باره سخن گفته و بعد به مغازه رفته و کرم سوختگی خریده است و همزمان در فیسبوکش تبلیغ همان کرمی را دیده که خریده است، درحالي كه هرگز نام آن كرم يا كرم سوختگي را جستجو نكرده‌است.

فیسبوک در سال 2016 نيز مجبور به تکذیب چنین کاری شده بود: ما تبليغات را براساس علائق و اطلاعات كاربري كاربران نمايش مي‌دهيم نه آنچه با صداي بلند درباره آن صحبت مي‌كنند. یکي از فرضیه‌ها این است که اين تبلیغات کاملا تصادفی نمايش داده مي‌شوند و يا اينكه از قبل وجود دارند اما به دليل اينكه در ذهن كاربر اولويت ندارند ديده نمي‌شوند. به گفته ديويد هند رياضيدان امپريال كالج لندن، اگر چيزي را درنظر بگيريد كه شانس وقوع كمي دارد و فرصت كافي براي واقع شدن به آن بدهيد، وقوع آن اجتناب‌ناپذير خواهد بود، ما به صورتي تكامل يافته‌ايم كه همواره درجستجوي توضيح هستيم.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید