امروز: جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 28 جماد أول 1446 | 2024-11-29
کد خبر: 170709 |
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1396 - 23:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر ‌گلایه مخاطبان از رعایت نکردن استاندارد زمان ویزیت پزشک/ وزارت بهداشت چه می‌گوید؟ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سراسر دنیا، خدمات بهداشت و درمان از اهمیت زیادی برخوردار است که چگونگی اجرای آن به شکل های مختلف علمی و مدیریتی، استانداردسازی شده است. ویزیت پزشک، قدم اول ارائه خدمات درمانی است […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

‌گلایه مخاطبان از رعایت نکردن استاندارد زمان ویزیت پزشک/ وزارت بهداشت چه می‌گوید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سراسر دنیا، خدمات بهداشت و درمان از اهمیت زیادی برخوردار است که چگونگی اجرای آن به شکل های مختلف علمی و مدیریتی، استانداردسازی شده است. ویزیت پزشک، قدم اول ارائه خدمات درمانی است که درباره آن، قواعد و قوانین مشخصی اعم از تعیین تعرفه ویزیت تا نحوه برخورد پزشک با بیمار به تناسب بیماری او، مشخص شده است.
با این وجود، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند تعداد معدودی از پزشکان، برخی دستورالعمل های ویزیت از جمله اختصاص حداقل مدت زمان را رعایت نمی کنند و ویزیت سرسری و بدون رعایت قواعد علمی مانند شنیدن شرح حال و شکایت بیماری، بررسی مدارک کمک تشخیصی مانند آزمایشها و … معاینه دقیق بیمار و …انجام می شود.
مخاطبی به نام علیرضا زائری در این باره مشکل خود را اینطور طرح کرده: با سلام مگر نباید پزشکان بابت ویزیتی که از مریض می گیرند باید برای بیمار وقت بگذارند و سوالهای مریض را بشنوند و جواب بدهند طبق تعرفه ویزیت باید حداقل ۵ دقیقه بیمار مورد معاینه قرار بگیرد.چرا پزشکان همیشه طلبکارند؟ آقا، خانم زیاد سوال نپرس مریض زیاد دارم چه حقی داره که با مریضش اینجوری صحبت میکنه؟؟؟ پزشک محترم ۵۰ تومان پول گرفتی باید با احترام تمام جواب بدهی. ممنون!

وزارت بهداشت: حتما زمان ویزیت باید رعایت شود
محمد آقاجانی، معاون درمان وزير بهداشت درباره زمان استاندارد معاینه بیمار توسط پزشک گفته: استاندارد زمان ويزيت در مطب‌ها در مصوبه ابلاغی تعرفه‌های درمانی سال 94 از سوی دولت اعلام شده كه برای پزشك عمومی 15 دقيقه، متخصص 20 دقيقه، فوق‌تخصص 25 دقيقه و روانپزشك 30 دقيقه است.

معاون درمان وزير بهداشت برای بيمارانی كه احساس می‌كنند به آنان بی‌توجهی شده و پزشك به قدر كافی برای معاينه و تشخيص بيماری آنها وقت نگذاشته، حق شكايت را محفوظ دانسته است.
لازم به ذکر است سامانه جامع شکایات به‌صورت تلفن چهاررقمی 1690تعریف شده که افراد می‌توانند از طریق آن سامانه و یا از طریق معاونت درمان دانشگاهها یا سازمان نظام پزشکی و یا از طریق خود سازمان های بیمه گر پایه خود شکایت شان را مطرح کنند.
46231

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید