امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 428015 |
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1400 - 21:17 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات روستایی این استان در سال گذشته جذب شد تا از واحدهای کوچک روستایی برای توسعه اقتصادی حمایت شود. اسد عبدالهی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز یازدهم فروردین‌ماه در اتاق لرستان برگزار […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات روستایی این استان در سال گذشته جذب شد تا از واحدهای کوچک روستایی برای توسعه اقتصادی حمایت شود.

اسد عبدالهی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز یازدهم فروردین‌ماه در اتاق لرستان برگزار شد، اظهار کرد: صنایع و واحدهای اقتصادی لرستان به سه دسته تقسیم می‌شوند که برخی در زمان سیل، کرونا و تحریم خسارت دیدند، برخی دیگر ضرر نکردند و توسعه یافتند و بسیاری از صنایع و واحدها شرایط بینابین داشتند.

وی تصریح کرد: سال گذشته سال بسیار سختی برای واحدهای تولیدی بود اما اقدامات خوبی در لرستان رخ داد به‌نحوی‌که مینی پالایشگاه پلدختر توسط بخش خصوصی افتتاح شد و نیروگاه خرم‌آباد با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استان ظرفیت بالایی در بخش گیاهان دارویی دارد و همچنین آبیاری نوین در اراضی کشاورزی توسعه یافته و تنها پارسال در منطقه الشتر سه هزار هکتار آبیاری نوین صورت گرفت.

عبدالهی با بیان اینکه لرستان در بخش دامپروری توسعه یافته است ادامه داد: گاوداری ۲۰۰۰ رأسی خرم‌آباد افتتاح شد و فاز اول گاوداری ۶۰۰۰ دلفان اواخر فروردین‌ماه جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۶ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد و این استان یکی از قطب‌های خوب داروسازی کشور محسوب می‌شود.

معاون استاندار لرستان گفت: کاتالیست پتروشیمی خرم‌آباد که خوراک پتروشیمی‌های کشور است، اکنون در حد تأمین پتروشیمی خرم‌آباد است و این واحد را از واردات بی‌نیاز کرده است اما باید حمایت شود و گسترش یابد.

عبدالهی ادامه داد: امیدواریم مشکلات عظیم خودرو، سیمان خرم‌آباد، فولاد ازنا و سامان کاشی بروجرد در ۶ ماهه نخست امسال برطرف شود.

وی اظهار کرد: ۶۹ واحد تولیدی و صنعتی استان با ظرفیت ۵۰ درصد فعال و در تملک بانک هستند که تعدادی به مزایده گذاشته شده و خریداری ندارند اما بانک‌های دولتی و خصوصی در این راستا همکاری لازم را دارند و به تازگی هیچ واحدی توسط بانک‌ها تملک نشده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید