امروز: چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 18 شوال 1446 | 2025-04-16
کد خبر: 291438 |
تاریخ انتشار : 13 تیر 1398 - 11:43 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر ۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد برترین‌ها: ۲۰۲ سال طول خواهد کشید تا شکاف جنسیتی در اقتصاد سراسر دنیا از بین برود؛ این را مجمع جهانی اقصاد در گزارش سال گذشته خود اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از پژوهش‎ها از اثرات […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد

برترین‌ها: ۲۰۲ سال طول خواهد کشید تا شکاف جنسیتی در اقتصاد سراسر دنیا از بین برود؛ این را مجمع جهانی اقصاد در گزارش سال گذشته خود اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از پژوهش‎ها از اثرات مثبتی می‎گویند که تنوع جنسیتی روی کسب و کار‌ها دارد.

سالی هلگسن، مدرس مدیریت ۵ توصیه مفید برای زنانی دارد که می‎خواهند در کار خود پیشرفت کنند.

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد

۱- روی دستاورد‌های خود تأکید کنید

به گفته هلگسن انتظار برای این که دیگران به خودی خود متوجه کار ما بشوند و از آن قدردانی کنند، به جایی نخواهد رسید.

او می‏گوید با افراد زیادی برخورد کرده که در مورد دستاوردهایشان حرف نمی‎زنند. کسانی که به گفته او معمولا دو دلیل برای این کار خود دارند: بعضی‎ها می‎گویند فکر می‏کنم وقتی کارم را درست انجام دهم، مردم خودشان باید متوجه شوند. عده‎ای دیگر هم این دلیل را می‏آورند که اگر قرار است برای جلب توجه دیگران مثل یک احمق نفرت‎انگیز رفتار کنم، همین بهتر که کسی متوجه کارم نشود. به اعتقاد هلگسن چنین رویکردی هیچ نتیجه‎ای برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

حالا سوال این است که چطور این عادت را تغییر دهیم؟

هلگسن می‏گوید: نقاط قوت خود را پیدا کنید. مثلا اگر فکر می‏کنید رئیس‎تان متوجه توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران نیست، یک بار در هفته برایش ایمیل بفرستید و به طور خلاصه بنویسید با چه کسانی حرف زده‎اید.

به گفته هگلسن این روش برای زنان خیلی خوب جواب داده است.

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد


۲- نه گفتن را یاد بگیرید

هلگسن می‎گوید رفتار‌هایی که در شروع یک کار به شما کمک می‏کنند ممکن است با گذشت زمان به موانعی در مسیر پیشرفت‎تان تبدیل شوند: اگر همیشه به دنبال خوشحال کردن دیگران هستید، برای سپردن مسئولیت به دیگران و نه گفتن به آن‎ها کار سختی پیش رو خواهید داشت. با این کار به دیگران اجازه می‎دهید از شما سوءاستفاده کنند، از حد و مرزهایتان عبور کنند و وقت زیادی هم هدر بدهند.

چطور می‎شود جلوی این اتفاق را گرفت؟ هگلسون می‎گوید با قدم‎های کوچک جلو بروید و برای خودتان حد و مرز تعیین کنید: به خودتان بگوید: همین الانش هم مسئولیت‌های زیادی دارم، بنابراین ماه آینده اگر از من خواستند به یک پروژه جدید بپیوندم یا کار دیگری انجام دهم، قبل از دادن جواب مثبت در موردش خوب فکر خواهم کرد. به این فکر می‎کنم که این کار چه سودی برایم دارد و این که آیا انجامش واقعا به نفعم هست یا نه.

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد


۳- کمال‎گرایی در برابر ریسک پذیری

هگلسون می‎گوید: یکی از بزرگ‎ترین مشکلات کمال‎گرایی این است که نمی‎توانید کاری را به دیگران بسپارید. این جمله که آه! خودم انجامش بدهم راحت‎ترم را از خیلی‎ها شنیده‎ام. .

اما یک راه بسیار آسان برای ترک این عادت وجود دارد.

یک نفر را برای این که کاری را به او بسپارید در نظر بگیرید. این فرصت را به آن فرد بدهید و بعد از انجام آن کار نظرتان را هم به او بگویید. ریسک کنید و کنترل اوضاع را به فرد دیگری بسپارید.

احساس خوبی نسبت به این کار ندارید؟ پس بد نیست بدانید مطالعات نشان داده در محیط‎های کاری زنان معمولا برای بی اشتباه بودن و دقت‎‎شان تشویق می‎شوند و این در حالی است که مردان اغلب برای ریسک‎پذیری و جسارتشان پاداش می‎گیرند.

هگلسن می‏گوید یاد گرفتن ریسک‎پذیری و دوری از کمال‎گرایی کلید پیشرفت در کار است.

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد


۴- به خودتان اجازه اشتباه بدهید

زنان معمولا سخت‎تر از مردان با اشتباهات خود کنار می‎آیند و این می‎تواند مانعی جدی بر سر راه پیشرفت کاری‎شان باشد. هگلسن می‎گوید: با این کار در واقع به خودمان ضربه می‏زنیم.

او توصیه می‎کند به جای این کار به خودتان کمی استراحت بدهید. بپذیرید که انسان هستید و مثل هرفرد دیگری ممکن است اشتباه کنید.

۵ عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد

 


۵- از کوچک جلوه دادن خود دست بردارید

هگلسن می‎گوید زنان چه در ظاهر و چه در طرز بیان خود معمولا خودشان را کوچک‎تر از آنچه هستند جلوه می‏دهند.

معذرت خواهی، استفاده از جملاتی نظیر یک لحظه وقت دارید؟ ، نشان ندادن اقتدار و نداشتن احساس تعلق به جایگاه خود از جمله ویژگی‎های اخلاقی مشترک در میان زنان است.

هگلسون می‎گوید: اگر می‎خواهید به عنوان مدیر پذیرفته شوید، باید جایگاه‎تان را مشخص کنید و رفتارتان طوری باشد که دیگران متوجه ارزش‌‎ها و توانایی‎های شما بشوند.

منبع: BBC

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید