امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 397826 |
تاریخ انتشار : 14 آبان 1399 - 7:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر صلح خبر/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: باید یک هفته در کل کشور و به خصوص در شهرهای قرمز قرنطینه سفت و سخت اجرا شود و رفت و آمدها به شدت کنترل و از در خانه‌ها کنترل انجام شود. حسین محمد صالحی در […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

صلح خبر/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: باید یک هفته در کل کشور و به خصوص در شهرهای قرمز قرنطینه سفت و سخت اجرا شود و رفت و آمدها به شدت کنترل و از در خانه‌ها کنترل انجام شود.

حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با صلح خبر در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا و وضعیت حاد کشور، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه دورکاری کارمندان را تصویب کرده که هم‌اکنون در تهران اجرا می‌شود و برخی ادارات این مصوبه را انجام می‌دهند، اما برخی دیگر دورکاری کارمندان را اجرایی نمی‌کنند یا شاید کارمندان مایل به دورکاری نباشند. واقعیت این است که دورکاری کارمندان و تعطیلی یک یا دو هفته‌ای برخی مشاغل خیلی نمی‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند.

وی افزود: وقتی دورکاری و تعطیلی برخی مشاغل را اعلام می‌کنند همه به دنبال سفر رفتن هستند و اگر می‌خواهیم از موج چهارم و پنجم کرونا جلوگیری کنیم باید عزم جدی داشته باشیم و مانند فروردین‌ماه که رفت و آمدها به شدت کنترل می‌شد هم‌اکنون هم چند روز ورودی و خروجی شهرها را کنترل کنند و یک هفته این کنترل‌ها اعمال شود تا شیوع بیماری فروکش کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعطیل کردن مشاغل و دورکاری سبب برگزار نشدن اجتماعات نمی‌شود، بازارها همچنان باز هستند و مردم به راحتی در سطح شهرها تردد می‌کنند. تنها راه برون رفت از این مشکل، کنترل شدید تردد در شهرها و ورودی‌ها است، متأسفانه وقتی دو روز تعطیلی است موج سفرها هم آغاز می‌شود.

محمد صالحی در خصوص قرنطینه خانگی، تصریح کرد: در قرنطینه خانگی هدف بیشتر قرنطینه بیماران و کسانی است که بیماری آنان شناسایی شده است، اما ممکن است بسیاری از افراد مبتلا شده و هیچ علامتی نداشته باشند که به دلیل ناقل بودن سبب انتقال ویروس می‌شوند. بنابراین کنترل باید از در خانه اعمال شود و مانند ایام فروردین که به شدت کنترل می‌شد همان‌گونه عمل کنند. با وجود اخطارها و تذکرها برای رعایت پروتکل های بهداشتی، هنوز بسیاری از مردم این اصول را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: کنترل‌ها اگر از در خانه اعمال شود از ورود خودروها به سطح شهرها جلوگیری می‌شود و اگر کسی تخلف کرد جریمه خواهد شد. قرنطینه به طور کلی باید در شهرها اجرایی شود و متأسفانه شهرهایی هم که امروز وضعیت قرمز دارند هیچ قرنطینه‌ای در این شهرها اعمال نمی‌شود و برای مثال در استان اصفهان برخی شهرها فوق قرمز اعلام شده‌اند، اما اگر به این شهرها بروید می‌بینید تمام رفت و آمدها آزاد است، از ماسک به ندرت استفاده و اجتماعات برگزار می‌شود و هیچ کنترلی هم اعمال نمی‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، خاطرنشان کرد: بنابراین باید یک هفته در کل کشور و به خصوص در شهرهای قرمز قرنطینه سفت و سخت اجرا شود و رفت و آمدها به شدت کنترل و از در خانه‌ها کنترل انجام شود. کرونا در اوایل برای مردم عادی نبود، اما امروز عادی شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید