امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 504507 |
تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1402 - 0:07 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل سازمان ملل متحدگفت، احتمال کمی وجود دارد که اوکراین و روسیه به زودی بر سر میز مذاکره بنشینند چرا که هر دو کشور همچنان معتقدند که می توانند از نظر نظامی به اهداف خود دست یابند. به گزارش صلح خبر به نقل از آرتی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه ای به روزنامه […]

دبیرکل سازمان ملل متحدگفت، احتمال کمی وجود دارد که اوکراین و روسیه به زودی بر سر میز مذاکره بنشینند چرا که هر دو کشور همچنان معتقدند که می توانند از نظر نظامی به اهداف خود دست یابند.
به گزارش صلح خبر به نقل از آرتی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه ای به روزنامه اسپانیایی ال پاییس گفت: متأسفانه معتقدم که مذاکرات صلح در حال حاضر امکان پذیر نیست.
او توضیح داد که به نظر می رسد روسیه “در حال حاضر تمایلی به عقب نشینی از سرزمین های تحت اشغال خود ندارد” در حالی که “اوکراین امیدوار است آنها را به زور پس بگیرد”.
این دیپلمات افزود که – علیرغم شرایط – سازمان ملل با این وجود تمام تلاش خود را می کند تا کی یف و مسکو را به مذاکره وادار کند. او از قرارداد غلات – که آینده آن در حال حاضر در وضعیت نامطلوب قرار دارد، به دلیل امتناع روسیه از تمدید آن پس از ۱۸ مه – به عنوان “مهمترین ابتکار” تا کنون نام برد.
به گفته گوترش، نمایندگان بلندپایه در تلاش هستند تا جلسه ای را با طرف های درگیر در استانبول ترتیب دهند تا توافق را تمدید کنند. این مقام با اذعان به اینکه مخالفت های مسکو موجه است، افزود: در حالی که صادرات مواد غذایی و کود از این کشور تحت تحریم نیست، اما عملاً با «موانع غیرمستقیم باقی مانده» مسدود شده است.
گوترش گفت: از آنجایی که به نظر می رسد هر دو طرف “کاملاً” بر ادامه جنگ مصمم هستند، پیشنهادها برای میانجیگری در درگیری بین روسیه و اوکراین در حال حاضر به نتیجه نمی رسد.
وی تاکید کرد: «مذاکرات صلح در حال حاضر امکان پذیر نیست.
دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که آیا ابتکارات صلح ارائه شده توسط چین و برزیل “محکوم به شکست” است، گفت: به نظر می رسد هر دو طرف درگیری برای ادامه خصومت ها برای کارساز بودن پیشنهادهای میانجی گری، مصمم هستند. من قبلاً گفته بودم که مذاکرات صلح در حال حاضر انجام نخواهد شد. امیدوارم در آینده،انجام شود. صحبت از حمله روسیه در زمستان و اوکراین در بهار بود.
گوترش گفت: واضح است که طرفین به طور کامل درگیر جنگ هستند.
اوایل سال جاری، چین نقشه راه صلح ۱۲ ماده ای را معرفی کرد که برای پایان دادن به درگیری که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده بود، طراحی شده بود. این ابتکار با استقبال مثبت در مسکو مواجه شد و رهبری روسیه آمادگی خود را برای بحث بیشتر درباره آن اعلام کرد. با این حال، نقشه راه مورد استقبال کی یف و حامیان غربی آن قرار نگرفت و پکن را متهم به حمایت از روسیه کردند.
برزیل همچنین به طور فعال بر مسکو و کی یف فشار می آورد تا به میز مذاکره بیایند و این کشور موضعی بی طرف در قبال درگیری اتخاذ کرده است. رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا، هم عملیات نظامی روسیه و هم غرب جمعی را به دلیل “تشویق جنگ” محکوم کرده و از آنها خواسته است که ا کی یرسال سلاح به کی یف را متوقف کنند و به جای آن برای برقراری آتش بس تلاش کنند. 
لولا اواخر ماه آوریل گفت، آنچه اکنون باید انجام دهیم این است که جنگ را متوقف کنیم، و مدعی شد که «هیچکس در جهان به جز من درباره صلح صحبت نمی‌کند».
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید