شاخصهای ارزیابی و رتبهبندی استانها در حوزه گردشگری شامل نرخ رشد گردشگران خارجی، برگزاری دورههای آموزشی توانمندسازی، بروزرسانی آمار و بانکهای اطلاعاتی، اجرای طرحهای پیشران و خلاقانه، معرفی توانمندیها و ظرفیتهای گردشگری، تدوین و بازنگری برنامه توسعه گردشگری، تعداد طرحهای عملیاتی شده، ارتباط موثر با بخش خصوصی و تشکلها، خدمات اطلاعرسانی و راهنمای مسافران، نرخ رشد تعداد آموزشدیدگان، تعداد شکایات ارائه شده از عملکرد مدیران، استفاده از فناوریهای نوین و تعداد تشکلهای حرفهای گردشگری است.
اجرای طرح پژوهشی در خصوص راهکارهای جذب و افزایش ماندگاری گردشگر با تاکید بر دوران پسا کرونا، کسب رتبه برتر در تولید اقلام تبلیغاتی بر اساس شاخصهای دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، توسعه زیرساختهای گردشگری، برگزاری ۲۷۸ مورد رویداد فرهنگی – گردشگری در سطح استان با رویکرد معرفی مناطق کمتر شناخته شده و محصولات روستایی و صنایع دستی هر منطقه، تعامل موثر با تشکلهای گردشگری، فعال کردن کمیتههای تخصصی گردشگری و رونق انواع گونههای گردشگری از جمله مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی یزد براساس شاخصهای تعریف شده بود.
از دیگر اقدامات این این اداره کل نیز میتوان به تشکیل هسته تورهای ورودی، تعامل و همکاری با سایر دستگاهها و انعقاد تفاهم نامه همکاری، بهرهوری از ظرفیت متخصصان گردشگری در حوزه دانشگاه، افزایش نرخ ۱۵ درصدی رشد گردشگران خارجی، برگزاری هشت دوره آموزشی ویژه جامعه محلی و افزایش ۱۳ درصدی نرخ رشد آموزش دیدگان فعال در حوزه گردشگری، راه اندازی پویشهای فضای مجازی، تهیه ویدئوهای تبلیغاتی معرفی یزد اشاره کرد.
به گزارش صلح خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، پس از استان یزد در این رده بندی استانهای مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمان و اردبیل قرار گرفتهاند.
انتهای پیام