امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 333248 |
تاریخ انتشار : 16 دی 1398 - 4:01 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر خارجه آلمان خواستار برگزاری «نشست بحران» با حضور وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا در چند روز آینده به منظور بحث درباره افزایش تنش‌ها در خاورمیانه شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای گفت: ما به عنوان […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر خارجه آلمان خواستار برگزاری «نشست بحران» با حضور وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا در چند روز آینده به منظور بحث درباره افزایش تنش‌ها در خاورمیانه شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای گفت: ما به عنوان کشورهای اروپایی مجاری منعطف ارتباطی نزد همه طرفها را که در این وضعیت باید به صورت تمام عیار از آنها استفاده کنیم، امتحان کرده و آزموده‌ایم.

او در ادامه این بیانیه خود خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد داد، نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه طی روزهای آینده و زودتر از موعد قبلی با هدف توافق بر سر رویکردی مشترک برگزار شود.

هایکو ماس تاکید کرد، آلمان بعد از آن که پارلمان عراق روز یکشنبه قطعنامه الزام نیروهای خارجی به ترک خاک این کشور را تصویب کرد، با دولت عراق درباره این مساله صحبت خواهد کرد.

او اظهار کرد: خواسته مهم ما این است که ثبات و وحدت عراق نباید قربانی تشدید تنش‌های فعلی شود.

او تصریح کرد: ما همچنان حاضر به ادامه حمایت‌هایمان در صورتی که این حمایت مطلوب باشد و وضعیت اجازه آن را بدهد، هستیم.

هایکو ماس ادامه داد: هم اکنون به صورت فشرده در حال بحث در این مورد با شرکایمان در شورای ناتو، اتحادیه اروپا، ائتلاف مبارزه با داعش و فراتر از آن با رابط‌هایمان در عراق هستیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید