امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 435871 |
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1400 - 0:03 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت منصور اوجی شاعر و ادیب نام‌آشنای شیرازی را به جامعه فرهنگی و ادبی تسلیت گفت. به گزارش گزارش صلح خبر، در این پیام آمده است: «درگذشت شاعر و ادیب فرزانه منصور اوجی پس از تحمل یک دوره بیماری موجبات حزن و اندوه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت منصور اوجی شاعر و ادیب نام‌آشنای شیرازی را به جامعه فرهنگی و ادبی تسلیت گفت.

به گزارش گزارش صلح خبر، در این پیام آمده است:

«درگذشت شاعر و ادیب فرزانه منصور اوجی پس از تحمل یک دوره بیماری موجبات حزن و اندوه جامعه ادبی کشور به ویژه شاعران و علاقه‌مندان به او را فراهم آورد. 

ایشان یکی از شاعران بلندآوازه شیراز بود که با آثار زیبای خود در ادبیات معاصر این سرزمین ثابت کرد که دارای سبک خاص خود بوده و «شبیه هیچ کس نیست» و تمام تلاش خود را با اخلاص برای خدمت موثر در عرصه شعر و ادب به کار بست و با طبعی روان اشعاری درخشان از خویش به یادگار گذاشت و جدای از این، شعرش مرزها را درنوردیده و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و ارمنی ترجمه شد. 

روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران فقدان این چهره ماندگار شعر را «پس از یک عمر شاعری» به تمامی اهالی ادبیات و مردم شریف شیراز، به ویژه اصحاب فرهنگ و جامعه ادبی کشور صمیمانه تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای ایشان آمرزش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستار است.»

منصور اوجی متولد نهم آذرماه سال ۱۳۱۶ در شیراز بود که شامگاه روز شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) پس از دوره‌ای بیماری در منزل خود از دنیا رفت. «باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «این سوسن است که می‌خواند»، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا» و «کوتاه مثل آه» از جمله آثار به‌جامانده از این شاعر هستند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید