امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 111100 |
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1395 - 12:51 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با  ایسنا، در  ارزیابی عملکرد دولت  تحقق وعده‌ها، شعارها و مقایسه وضعیت امروز کشور با شرایطی که آن را تحویل گرفت را یادآور شدو اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد دولت را با این دو معیار ارزیابی کنیم دولت نمره قابل قبولی خواهد گرفت. وی […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با  ایسنا، در  ارزیابی عملکرد دولت  تحقق وعده‌ها، شعارها و مقایسه وضعیت امروز کشور با شرایطی که آن را تحویل گرفت را یادآور شدو اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد دولت را با این دو معیار ارزیابی کنیم دولت نمره قابل قبولی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تمام انتظارات، بخشی از وعده‌ها و شعارها تحقق پیدا کرده و ممکن است بخشی هم هنوز محقق نشده باشد و دولت باید با عزم جدی تمام تلاشش را بکار گیرد تا موانع پیش‌رو را برداشته و به وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند.

درایتی با بیان اینکه موانع و چالش‌های پیش‌روی دولت بسیار سنگین بود، تصریح کرد: با این حال امروز روال مدیریتی کشور یک روال اجمالی، منطقی و استوار است که این خود امکان بهتر شدن اوضاع کشور در آینده را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیتی که اقتصاد کشور درگیر آن بود، خاطر نشان کرد: کنترل تورم و جلوگیری از تصمیمات یک شبه، از اقدامات دولت در این حوزه است و با وجود اینکه برخی از اقدامات هنوز برای جامعه ملموس نشده است  ولی به هر حال در این حیطه نیز می‌توان به دولت نمره قبولی داد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: آثار و برکاتی نیز نسبت به خارج شدن کشور از رکود دیده می‌شود و امیدواریم با خروج از رکود در زمینه اشتغال هم آثار بیش‌تری را در یک سال آینده شاهد باشیم. به طور کلی می‌توان گفت اقتصاد کشور به گونه‌ای مشخص و به دور از ابهامات و تحولات یک شبه در حال حرکت است و اقتصاد روند مشخصی را دنبال می‌کند.

وی موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را یکی از با اهمیت‌ترین مسائل برای مردم در سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: موفقیت در برجام یکی از بزرگ‌ترین کارهایی بود که دولت توانست انجام دهد. سرانجام دولت یازدهم توانست آن حال و هوایی که در همه شئون زندگی مردم تاثیر گذاشته بود را از کشور بردارد و به ایران هراسی پایان دهد.

درایتی افزود: عزم شخص رئیس‌جمهور، حمایت‌های مقام معظم رهبری و توانمندی تیم مذاکره کننده کمک کرد تا این مذاکرات به نتیجه برسد و برخی مشکلات مرتفع شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به مشکلات و کاستی‌های حوزه فرهنگ و سیاست خاطرنشان کرد: تلقی جامعه این است که افرادی که در حوزه سیاست گمارده شدند آنچنان که باید از حقوق عمومی مردم دفاع نکردند و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کشور شد. در حوزه فرهنگ هم مشکلاتی وجود دارد و به نظر می‌رسد این ناشی از محدویت رئیس‌جمهور در استفاده از افرادی است که پایدار و با استقامت باشند.

وی تاکید کرد: همواره این تذکر به آقای روحانی داده شده که اگر در مجلس قبل محدودیت‌هایی امکان استفاده از نیروهای کارآمدتر و پایدارتر را فراهم نمی‌کرد با مجلس جدید زمینه این کار فراهم شده و برای جبران این ضعف‌ها در این یک‌سال، انتظار ترمیم کابینه در جامعه جدی است.

درایتی با بیان اینکه برداشت هر کسی از کلمه اعتدال می‌تواند متفاوت باشد، اظهار کرد: به نظر من این شعار بیشتر برای مقابله در برابر گروه‌های تندرویی که قصد داشتند کشور را با تندروی کردن، حرف‌های غیر اخلاقی و غیر منطقی زدن و آلوده کردن فضای عمومی و سیاسی از مسیر عقلانیت خارج کنند مطرح شد و با کمک مردم تحقق پیدا کرده و به موفقیت‌هایی هم رسید.

وی انتقادپذیری را یکی از نقاط قوت دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: یکی از نقاط قوت دولت توجه به افکار عمومی و ناشکیبایی نکردن در برابر انتقادات بعضا ناجوانمردانه و غیر واقعی است. البته نباید انتظار داشت رقبا به دولت انتقاد، ایراد و خرده نگیرند. من معتقدم انتقاد رقبا به نفع جریان حاکم است و این نقدها می تواند بسیاری از ضعف‌ها را آشکار کند تا دولت آن‌ها جبران کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: جریان‌های تندروی مقابل دولت که در سال‌های گذشته ابزارها و امکانات بسیاری برای خود فراهم کرده و میدان یافته بودند، احساس می‌کردند با ورود آقای روحانی روز به روز عرصه بر آن‌ها تنگ‌تر خواهد شد، لذا سعی کردند تا با ایجاد سرو صدا تصور شود دولت در مسیری نیست که مردم از آن می‌طلبند.

وی لازمه مقابله با این اقدامات را صبر و شکیبایی و روشنگری مردم برشمرد و تاکید کرد: به دلیل اینکه سنگ‌اندازی و سر و صدای این جریان‌ها بستر و زمینه عمومی نداشت، با مقاومت جامعه مواجه شد و نتوانست فعال شده و تاثیر گذاری چندانی بر روی جامعه داشته باشد. اگر دولت بتواند هرکاری را با توجه به جهت گیری افکار عمومی و پشتیبانی آن  انجام دهد بزرگ‌ترین ابزار را در اختیار خواهد داشت تا در برابر مسائل این چنینی مقاومت کند.

درایتی یکی از مشکلاتی که همواره به دولت تذکر داده شده را ضعف تیم رسانه آن عنوان کرد و گفت: تیم رسانه‌ای دولت تیم موفق و کارآمدی نیست و باید یک ساز و کار جدی‌تر در این زمینه شکل بگیرد که راحت‌تر بتواند موفقیت‌های دولت را اطلاع‌رسانی کرده و در برابر هجمه‌ها مقاومت کند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید