دکتر باقری در حاشیه شورای ایمنی راههای لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راههایی که میتوان سوانح جادهای را کاهش داد انتقال و شیفت حجم ترافیک از روی جادهها به روی ریلهاست.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور برای یک مبدأ و مقصد کشور دو تا پروژه در نظر بگیریم و پروژه ریلی نسبت به آزادراهی باید در اولویت قرار گیرد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ریلی خرمآباد با توجه به بودجه آن که از سهامی فولاد تامین میشده خیلی پیشرفت خوبی داشته اما بعد از اتمام اعتبار منبع مالی قبلی باید منبع جدیدی برای این پروژه تعریف میشد.
باقری اضافه کرد: علت کندی پیشرفت کار این پروژه نبود اعتبارات مالی کافی بوده است.
وی گفت: چنانچه این پروژه به فراموشی سپرده شود و مجدداً بعداً کارگاهها فعال شود هزینه بالایی برای عملیات تونلها لازم است، خواهش ما از استاندار لرستان این است که پروژه ریل خرمآباد به سامانه نیپا بیاید و جزو پروژههای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سامانه نیپا پروژهها مورد توجه است و مرتب گزارش داده میشود.
وی گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در هفته آینده برگزار خواهد شد پروژههای اصلی استان تعیین تکلیف خواهند شد.
انتهای پیام