امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 301401 |
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1398 - 13:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از تمامی مسؤولان خواست تا به افزایش خشونت‌ها در هنگ کنگ پایان دهند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان‌ ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن درخواست برای کاهش بحران در هنگ کنگ، اظهار کرد که فرانسه به […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از تمامی مسؤولان خواست تا به افزایش خشونت‌ها در هنگ کنگ پایان دهند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان‌ ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن درخواست برای کاهش بحران در هنگ کنگ، اظهار کرد که فرانسه به مزایای وضعیت خودمختاری این سرزمین نسبت به مناطق دیگر چین اهمیت می‌دهد.

لودریان تأکید کرد که تمامی طرف‌های درگیر به ویژه مسؤولان هنگ‌کنگ می‌بایست مذاکراتی را برگزار کنند تا راه حل صلح خبر‌آمیزی را برای این بحران پیدا کنند و به افزایش خشونت‌ها پایان دهند.

وی همچنین گفت که احترام کامل تضمین‌های داده شده درباره آزادی‌های عمومی براساس وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ برای پاریس بسیار حائز اهمیت است.

در این بیانیه همچنین آمده است که قانون اساسی هنگ کنگ و اصل «یک کشور، دو سیستم» حاکمیت قانون، احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همچنین استقلال دستگاه قضا که برای جامعه و شکوفایی اقتصاد هنگ کنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است را ضمانت می‌کنند.

روز یکشنبه گذشته ۲۰ مرداد تعداد زیادی از نمایندگان فرانسه از «حزب جمهوری رو به جلو» نامه‌ای را امضا کردند که سکوت پاریس را زیر سوال می‌برد. یکی از نمایندگان امضاکننده این نامه اظهار کرد که نباید منتظر این بود که فاجعه بزرگی در هنگ کنگ رخ دهد تا پس از آن بخواهیم برای آن تأسف بخوریم و جامعه بین‌الملل باید با چین گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید