امروز: جمعه, ۲ خرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 26 ذو القعدة 1446 | 2025-05-23
کد خبر: 364638 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1399 - 12:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل دفتر بازرسی و رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حوزه سلامت (سامانه ۱۹۰) گفت: از مردم می‌خواهیم درخصوص مواردی که از بیمارستان‌ها شکایتی دارند، موارد را باشماره‌گیری ۱۹۰ با ما در میان بگذارند. به گزارش صلح خبر، دکتر محمدحسین حیدری در ارتباط ویدیو کنفراسی با خبرنگاران […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل دفتر بازرسی و رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حوزه سلامت (سامانه ۱۹۰) گفت: از مردم می‌خواهیم درخصوص مواردی که از بیمارستان‌ها شکایتی دارند، موارد را باشماره‌گیری ۱۹۰ با ما در میان بگذارند.

به گزارش صلح خبر، دکتر محمدحسین حیدری در ارتباط ویدیو کنفراسی با خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تشکر از مردم،‌ گفت: همین اقدام کمک بزرگی به وزارت بهداشت بود. با توجه به اینکه در برخی شهرها هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم، باید موازین بهداشتی به خوبی رعایت شود تا شعار کرونا را شکست می‌دهیم، محقق شود. مطمئن هستیم مردم فهیم ایران با رعایت نکات بهداشتی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، عدم سفر غیر ضروری و…به ما کمک خواهند کرد.

شکایت‌ از بیمارستان‌ها را به 190 اطلاع دهید

وی افزود: از مردم می‌خواهیم درخصوص مواردی که از  بیمارستان‌ها شکایتی دارند، موارد را باشماره‌گیری ۱۹۰ با ما در میان بگذارند. همکاران ما در حوزه بازرسی فعال هستند و تمام موارد سریعا پیگیری می‌شود.

چگونگی نظارت بر قهوه‌خانه‌ها در شرایط کرونا

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال صلح خبر درباره نحوه نظارت بر قهوه‌خانه‌ها بویژه قهوه‌خانه‌هایی که ارائه قلیان در آنها اتفاق می‌افتد، گفت: در آخرین جلسه ستاد کرونا مقرر شد شرایطی فراهم شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی قهوه‌خانه‌ها آغاز شود. یک بخش کنترل تجمع در قهوه‌خانه‌ها است و بخش دیگر عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها است. این موضوع پروسه خاص خود را از گذشته داشته است که حتی به شکل کامل نیز کنترل نشده است، اما اکنون بازرسان ما در این بخش بیش از گذشته فعالیت خواهند کرد. به هرحال به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است تا هر کدام در بخش تحت نظر خود بر فعالیت‌ قهوه‌خانه‌ها نظارت کنند و گزارشات این روند طی هفته آتی منتشر خواهد شد. در صورتیکه خود مردم مشتری قهوه‌خانه‌ها نباشند قطعا شکایت از این مراکز هم کاهش خواهد یافت.

هزینه‌های بیمارستانی، در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها در 3 ماه گذشته

وی در پاسخ به سوال دیگر صلح خبر در خصوص اینکه بیشترین شکایت مردم در ایام کرونا شامل چه مواردی است، تصریح کرد: عمده شکایت مردم در سه ماه گذشته در مورد بیمارستان‌ها و روند ارائه خدمات بوده است. عمده این شکایات نیز به نحوه پرداخت هزینه‌ها بازمی‌گردد که توضیحات آن در نشست قبل به تفصیل مطرح شده، باز هم اگر شکایتی از سوی مردم مطرح باشد می‌توانند آن را با سامانه ۱۹۰ درمیان بگذارند.

مدت زمان پاسخگویی به شکایات درمانی مردم

وی درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات مردم، اظهار کرد: زمان پاسخگویی باتوجه به حوزه مربوطه متفاوت است؛ به طور مثال در حوزه اورژانس زمان پاسخگویی کمتر از ۱۲ ساعت است، ولی در حیطه درمان اگر شکایتی صورت گیرد، حداکثر در ۷۲ ساعت و در حوزه اورژانس بیمارستانی نیز مدت زمان پاسخگویی از زمان تماس همکاران ما با سوپروایزر مربوطه در آن بیمارستان، مهلت مشخص می‌شود. البته سامانه‌ای از سال قبل طراحی کردیم که با کمک سامانه 190 بتوانیم با شکایت کننده ارتباط داشته باشیم تا بلافاصله پس از طرح شکایت از طریق پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند و امیدواریم ظرف یکی دو هفته دیگر این موضوع نهایی شود.

حیدری در رابطه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعلام نمود: پروتکل‌ها برای حفظ سلامتی مردم اجرا می‌شود و نمی‌توان در این زمینه برخورد قهری در پیش گرفت؛ ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک ضروری است اما اگر به عنوان مثال افراد در مراجعه به بانک از ماسک استفاده نکنند، ما نیرو به این اندازه نداریم که ناظر بر رفتار تک تک مردم باشند و در این زمینه خود مردم می‌توانند به یکدیگر تذکر دهند. هر زمان هر گزارشی به ما ارسال شده است حتی بدون نامه نگاری برای اینکه زمان را از دست ندهیم با کارشناسان مربوطه ارتباط گرفته‌ایم. 

ادامه دارد

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید