فرشید پارسیکیا، مدیر گالری «دنا» در گفتوگو با صلح خبر درباره این نمایشگاه پژوهشی توضیح میدهد: ما در سال چند نمایشگاه پژوهشی برگزار میکنیم که یکی از آنها به آگاهیهای تبلیغاتی مربوط است. سال گذشته کانون آگهی زیبا را برگزار کردیم و امسال تبلیغات سازمان فاکوپا را در دهههای ۳۰ تا ۵۰ برگزار میکنیم. این سازمان، از جمله نهادهای مهمی بود که در آن سالها کار تبلیغات انجام میداد و اولین کمپینهای ایران را برگزار کرد.
او یادآور شد: هر کدام از این آگهیها ویژگیهای خاص خودشان را دارند که باید از نزدیک دیده شوند. بنابراین نمایشگاه میتواند از منظر گرافیک، زیباییشناسی، تاریخی، جامعهشناختی و شروع تبلیغات در ایران حائز اهمیت باشد.
پارسیکیا درباره دسترسی به این آگهیها نیز اعلام نمود: تعداد زیادی آگهی اصل به همراه برخی تبلیغات کپیشده از کارهای پژوهشی در این نمایشگاه ارائه میشود. این آگهیها از طریق خرید در دستدوم فروشیها و افرادی که نشریات قدیمی دارند، انجام شده است. در مجموع ۳۵ تبلیغ اصل ارائه میشود که من نیز ۲۴ آگهی اصل را از مجموعه شخصیخودم به نمایشگاه اضافه کردهام.
این نمایشگاه که کیوریتوری آن را محمد مخبری و شیما طاهری انجام دادهاند از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه در گالری دنا برگزار میشود.
انتهای پیام