امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 423199 |
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1399 - 18:36 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش زنان در حماسه‌آفرینی عرصه‌های مختلف نبایستی حذف و یا نادیده گرفته شود. به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام یوسف علی شکری ظهر امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ زن جانباز لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

نقش زنان حماسه‌آفرین از تاریخ حذف نشود

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش زنان در حماسه‌آفرینی عرصه‌های مختلف نبایستی حذف و یا نادیده گرفته شود.

به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام یوسف علی شکری ظهر امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ زن جانباز لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای زن، اظهار کرد: باید از زنانی که در بحبوحه بمباران و موشک‌باران‌ها  حضور مردان در جبهه، پایداری کرده و دشمن را در طرحی که برای به ستوه آوردن مردم به کار برده بود، شکست دادند تقدیری در سطحی وسیع باید انجام می‌گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل جایگاه شهید را برای ما آن‌چنان که باید تعریف کردند؛ از مزار شهدا که آن را دارالشفاء  نامیدند و از خانواده‌های شهدا که بارها مقام معظم رهبری تاکید بر تکریم آن‌ها دارند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدا و جانبازان و بنیان نهادن بنایی محکم، افزود: این انقلاب آنچنان مستحکم شده که دشمن پس از ۴۲ سال هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هر زمان به فکر نقشه‌ای شوم می‌افتد، عمق پایداری زنان را می‌بیند، زنانی که مردانه ایستاده و دین در وجود آن‌ها نهادینه شده است.
حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه دشمن بهتر از ما، خودمان را شناخته، گفت: امروز دشمنان عمق بصیرت را در مردم ایران دیده و از مادران و زنان شهدا و ایثارگری‌های آنان می‌ترسد.
وی با تاکید بر اینکه نقش زنان از تاریخ نبایستی حذف شود، گفت: همچنین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نباید فراموش شود، زنانی که مردانه در برابر نامردان ایستادند و از این‌رو نقش این قشر از جامعه نبایستی نادیده گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: زنان در جنگ تحمیلی مردانه کنار رزمندگان ایستادند، پیمانی را که بسته از آن برنگشتند و به آرمان‌های امام راحل استوار ماندند.
حجت‌الاسلام شکری به توطئه‌های دشمنان مبنی بر تضعیف نقش زنان و خانواده‌های شهدا و ایثارگر اشاره و اظهار کرد: ۶۳۰۰ شهید لرستان یعنی این شهر مردانه ایستاده است؛ پس باید کاری کرد که حمایت شوند و کمترین خللی در استقامت آن‌ها ایجاد نشود.
وی با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: چنانچه خللی در این مهم ایجاد شود، دشمن طمع دست‌اندازی به خاک این کشور را خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید