امروز: شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 13 ذو القعدة 1446 | 2025-05-10
کد خبر: 148762 |
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1396 - 18:28 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛ اول، ساخت ١٠ تا ٢٠درصد قطعات در ایران و استفاده در هواپیماهای خارجی مستلزم آن است كه این توان در داخل وجود داشته باشد.دوم، این قطعه از نظر استانداردهای بین‌المللی مورد تأیید قرار بگیرد.سوم، شركت خارجی كه می‌خواهد آن را استفاده کند، برای استفاده از آن، رضایت داشته باشد. […]

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛

اول، ساخت ١٠ تا ٢٠درصد قطعات در ایران و استفاده در هواپیماهای خارجی مستلزم آن است كه این توان در داخل وجود داشته باشد.
دوم، این قطعه از نظر استانداردهای بین‌المللی مورد تأیید قرار بگیرد.
سوم، شركت خارجی كه می‌خواهد آن را استفاده کند، برای استفاده از آن، رضایت داشته باشد.
چهارم، باید چنین كاری اجازه صادراتی از طرف كشورهای صادركننده هواپیما داشته باشد. پنجم، این اقدام با زمان‌بندی‌ای كه مد نظر ماست، سازگار باشد و قیمت تمام‌شده آن هم مناسب باشد. در كشور قطعا توان‌هایی برای ساخت هست؛ اما همه این قطعات، استاندارد بین‌المللی ندارد.

به‌همین‌دلیل در هواپیماهای داخلی خود هم كه قرار بود بسازیم و تاكنون نساختیم، مجبور شدیم به سراغ افرادی برویم كه دارای استاندارد باشند و آنها قطعات را برای ما تأیید كنند. در‌حال‌حاضر هیچ‌كدام از آنها در كشور امكان‌پذیر نیست.

حتی اگر همه این شرایط فراهم باشد، حداكثر می‌توانید روی صد هواپیما، صد قطعه بگذارید. كجای دنیا برای صد هواپیما، سرمایه‌گذاری هنگفت می‌كنند، وقتی هیچ ‌تضمینی وجود ندارد كه ایرباس یا یك هواپیماساز دیگر آن قطعه را بخرد. اطلاعات آقای میرسلیم متأسفانه كافی نبوده است.

ما به جای اینكه به ایرباس بگوییم صد قطعه می‌سازیم، شركت‌های دانش‌بنیان را به ایرباس معرفی كرده‌ایم تا آنها را ارزیابی كند و بررسی كند كدام‌یك از آنها می‌تواند چه قطعه یا نرم‌افزار را بسازد و پس از آن، این قطعات یا نرم‌افزارها را در زنجیره تداركات ایرباس قرار بدهد.

ممكن است این فرایند به ٥٠ هواپیمای ما نرسد؛ اما وقتی به این مرحله رسید، شركت‌های ایرانی یكی از ساپلایرهای ایرباس خواهیم بود و به جای اینكه برای صد هواپیما قطعه بسازیم، برای هزار هواپیما در سال، فعالیت خواهیم كرد.

با تشكیل كمیته مشترك با ایرباس و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری، این اقدام را در دستور كار قرار داده‌ایم؛ بنابراین آقای میرسلیم كه چنین اظهاراتی دارد، قطعا اقتصاد صنعت هوایی را نمی‌شناسد. اكنون برای خرید هواپیما از بزرگان هواپیمایی اقدام كرده‌ایم. وقتی این هواپیما را زودتر به‌ كشور وارد می‌كنیم، صرفه‌جویی ارزی كرده و اشتغال ایجاد می‌كنیم و با تعمیرات با كمك ایرباس، دانش را پله‌پله به داخل كشور منتقل می‌شود.

*قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل

39224

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید