به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، در اسفندماه ۱۳۹۸ در گروه علوم اجتماعی ۱۵۹ کتاب، آمار ۱۸ کتاب، علوم سیاسی ۷۲ کتاب، اقتصاد ۱۱۹ کتاب، حقوق ۲۷۶ کتاب، حسابداری ۵۸ کتاب، مدیریت ۲۱۶ کتاب، بازرگانی ۲۴۳ کتاب و علوم نظامی ۸ کتاب داوری و ارزیابی شد. همچنین در گروه کلیات ۵۶ کتاب مورد بررسی قرار گرفت.
اسامی کتابهای عالی در موضوعات«علوم اجتماعی» و «کلیات» به این شرح است:
علوم اجتماعی
«زمانهای اجتماعی و تاریخی در جامعهشناسی و تاریخ» تألیف منوچهر آشتیانی، تهران: علمی و فرهنگی، ۱۳۹۸.
«تاریخ مردمشناسی و فرهنگ مردم ایران در روزگار پهلوی» تألیف حمیدرضا دالوند، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۹۸.
«سیاستگذاری علمی و توسعه در ایران» تألیف محمدامین قانعی راد، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۳۹۸.
«عقلانیت و آزادی» تألیف آمارتیا سن، ترجمه وحید محمودی و علیرضا بهشتی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۸.
«مقدمهای بر مرور سیستماتیک» تألیف دیوید گوگ، سندی الیور و جیمز توماس، ترجمه عادل آذر و سعید جهانیان، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۹۸.
علوم سیاسی
«آثار بزرگ سیاسی از ماکیاولی تا روزگار ما» تألیف ژان ژاک شوالیه و ایوگوشه، ترجمه لیلا سازگار، تهران: نشرنو، ۱۳۹۸.
«تاریخ فرهنگی، سیاسی افغانستان» تألیف توماس جفرسون بارفیلد، ترجمه عبدالله محمدی، تهران، عرفان، ۱۳۹۸.
«تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام: جستارهایی در باب سهگانه اصالت، مدنیت و عقلانیت سیاسی» تألیف محمد جبرون، ترجمه یاسین عبدی، تهران: کتاب پارسه.
«اندیشه سیاسی سویه پنهان اندیشه شیعی: درآمدی بر فراز و فرود کلام سیاسی شیعه، از تکوین تا علامه حلی» تألیف مهدی موحدینیا، تهران: طرح نو.
«مذاکره کار بزدلها نیست: درسهایی از شجاعت، قدرت و مقاومت» تألیف وندی شرمن، ترجمه محسن زمانی، تهران: نشر علم، ۱۳۹۸.
«تغییر مسیر علم اقتصاد، تألیف تونی لاوسون»، ترجمه حمید پاداش و رامینه سلیمان زاده، تهران: نشر نهادگرا، ۱۳۹۸.
« کارآفرینی: راهاندازی موفقیت آمیز یک کسب و کار» تألیف بروس ر. برینجر و ر. دوین آیرلند، ترجمه محمود احمدپور داریانی، آصف کریمی و زاهده ابرقوی زاده، تهران: نشر دانشگاه تهران، ۱۳۹۸.
« کارآفرینی دانشگاهی شرکتهای دانشگاهبنیان و خلق ثروت» تألیف اسکات شین، ترجمه محمدرسول الماسیفرد و رضا ملکی، تهران: مهکامه، ۱۳۹۸.
«مدیریت استراتژیک برند: ساخت، سنجش و مدیریت ارزش ویژة برند»، تألیف کوین لین کلر، ترجمه سید مهدی جلالی، جلد ۲، تهران: سیته، ۱۳۹۸.
آمار
« نظریه قابلیت اطمینان پیشرفته در مهندسی سیستمها» تألیف ماروین راوزاند، ترجمه امیر نجفی و…، تهران: آموزشی تألیفی ارشدان، ۱۳۹۸.
بازرگانی
«بازاریابی اجتماعی خیریه از منظر دینی» تألیف سعید مسعودیپور، تهران: دانشگاه امام صادق، ۱۳۹۸.
«اقتصاد کالای غیربازاری» تألیف مجید احمدیان، تهران: سمت، ۱۳۹۸.
«بازاریابی اجتماعی: جهتدهی مثبت به رفتارها» تألیف فیلیپ کاتلر و نانسی لی، ترجمه محمدرضا جوادی یگانه و علیرضا صادقی، تهران: علم، ۱۳۹۸.
«بازاریابی استراتژیک» تألیف تاد مورادیان، کورت متزلر و لری رینگ، ترجمه مسعود کیماسی و مژده خوشنویس، تهران: ادیبان روز، ۱۳۹۸.
نسخ خطی
«فهرست نسخ خطی آثار دانشوران گیلان (علوم و فنون)» تحقیق و تدوین: یوسف بیگ باباپور و مسعود غلامیّه، تهران: فرهنگ ایلیا، ۱۳۹۸.
«دانشنامه تبرستان و مازندران» تألیف گروه نویسندگان، به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی، ۵ جلد، تهران: نی، ۱۳۹۸.
«مجموعه مقالات فارسی (مجموعه مقالات کنگره بین المللی بزرگداشت هزاره سید مرتضی علم الهدی)» تألیف گروهی از نویسندگان، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی)، ۶ جلد، ۱۳۹۸.
«چالشهای فراروی صنعت نشر در ایران: مطالعه آیندهپژوهی دهساله» تألیف محسن حاجی زینالعابدینی و…، تهران: مورخان، ۱۳۹۸.
«بنیان دانشی آیندهپژوهی، تألیف ریچارد اسلاتر» ترجمه گروه مترجمین، ۵ جلد، تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، ۱۳۹۸.
«فهرست مطبوعات کاریکاتور و طنز» تألیف مهران آشوری، تهران: خانة کتاب، ۱۳۹۸.
«دانشنامه فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، جلد ششم، تهران: مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، ۱۳۹۸.
«طهران نامه»، تألیف داریوش شهبازی، نشر ماهریس، ۱۳۹۸.
تاریخ علم
«درآمدی تصویری بر فلسفه علم» تألیف ضیاءالدین سردار و ورین وانلون، ترجمة زهرا دشتبان، تهران: ثالث، ۱۳۹۸.
«تاریخچه همه چیز» تألیف امیلی پروکوپ، ترجمه رضا اسکندری آذر، تهران: خزه، ۱۳۹۸.
این آثار کتابهای نوپدیدی است که براساس اعلام وصول ناشران در اسفند ماه سال گذشته وارد بانک اطلاعاتی خانه کتاب شده و به بخش مخزن کتاب این مؤسسه انتقال داده شده است. از مجموع ۳۸۴۲ کتاب چاپ اول منتشرشده در اسفند ماه ۱۳۹۸ در حوزههای مختلف ۱۷۳ کتاب منتخب اعلام شد.
با توجه به حجم تولیدات کتاب در سال و ماه و سردرگمی مخاطبان و خانوادهها برای تهیه کتاب خوب، موسسه خانه کتاب درصدد برآمده است که هر ماه با توجه به معیارهایی که اعلام شده، کتابهای عالی را معرفی کند. معرفی این کتابها از نظر معیارهای این مؤسسه است و سایر مؤسسات، انجمنهای صنفی و علمی نیز میتوانند بر اساس معیارهای خود کتابهای خوب را معرفی کنند. این مؤسسه آمادگی دارد زیرساختهای لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
انتهای پیام