امروز: پنجشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 27 جماد أول 1446 | 2024-11-28
کد خبر: 150627 |
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1396 - 17:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ معاون وزیر راه: مشکلات خط آهن تهران-تبریز به خاطر تصمیم غیرکارشناسی احمدی‌نژاد بود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته، مشکلات مردم در ارتباط با حریم راه آهن تهران-تبریز در مناطقه 17 و 18 تهران در خبرگزاری خبرآنلاین بررسی و پاسخ شهرداری به مطالبات مردم در خصوص حریم قطار تهران-تبریزهم […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

معاون وزیر راه: مشکلات خط آهن تهران-تبریز به خاطر تصمیم غیرکارشناسی احمدی‌نژاد بود

به گزارش خبرگزاری
خبرآنلاین، هفته گذشته، مشکلات مردم در ارتباط با حریم راه آهن تهران-تبریز در
مناطقه 17 و 18 تهران در خبرگزاری خبرآنلاین بررسی و
پاسخ
شهرداری به مطالبات مردم در خصوص حریم قطار تهران-تبریز
هم منتشر شد.

در این رابطه محمدسعیدنژاد،
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی نیز در یادداشتی ماجرای چالش وجود ایستگاه های
راه آهن در شهرها را مطرح کرده.

او در این یادداشت نوشته:
اینجانب به دلیل مسئولیت قبلی در سابقه این تفکر بوده‌ام و در ارتباط با این اندیشه
سالها گفتگوی کارشناسی داشته ام که در مواری به مجادله می‌انجامید بی‌فایده ندیدم که
به برخی از آنها اشاره داشته باشم.

اساسا اندیشه خروج خطوط و
ایستگاه راه آهن از دیدگاه و تفکر سنتی شهری در تهران شروع شد بویژه در دوره شهردار
سابق تهران آقای احمدی نژاد این موضوع بصورت جدی تری مطرح و پیگیری می‌شد تا  ایستگاه و خطوط راه آهن از شهر تهران خارج شود.

سالها راه آهن زیر فشار بود.
لکن تمام بررسی ها و مقایسه شهر تهران با شهرهای بزرگ دنیا چنین حکمی را باطل و خلاف
منافع و مصالح شهروندان تهرانی نشان می داد که 
دسترسی سریع و آسان آنها به راه آهن ضروری بود و می‌توانست ضامن بهبود سطح زندگی
و ایمنی آنها در حمل و نقل باشد.

مذاکرات مکرری که در آن دوران
با شهردار تهران و شورای شهر سابق بعمل آمد موثر واقع نشد. به نظر می رسید عوامل غیرفنی
و کارشناسی در تصمیم گیری آنان تاثیر دارد. پس از استقرار دولت نهم و استقرار شهردار
تهران به عنوان رییس جمهور دولت وقت از یکسو نمی‌توانست به قول هایی که به مردم در
کسوت شهرداری تا چندی قبل داده شده بود بی‌توجه باشد و از سوی دیگر به عنوان دولت مستقر
مسئول تامین خدمات ریلی شهر بزرگ تهران بود و امکان اجرای تعهدات قبلی را نداشت. لذا
بدون اخذ نظر دستگاه ذیربط  راه دیگری انتخاب
کرد و  تصمیم به انتقال خطوط راه آهن در منطقه
۱۷ شهر تهران به زیر زمین گرفته شد که در زمان اجرا بالاجبار این محدوه به منطقه
۱۸ هم تسری پیدا کرد.

این اقدام درخواست خروج ایستگاههای
دیگر شهرها یا انتقال به زیر مین  را بدنبال
خود داشت هرچند امکان اجرای آنها وجود نداشت از سوی دیگر مکانیابی در خطوط و ایستگاههای
جدید راه آهن در شهرها دچار تغییر رویه شد و برخی از ایستگاهها از جمله ایستگاه همدان
در خارج شهر طراحی گردید که البته بسیار غیر فنی و کارشناسی است. در برخی از سفرهای
استانی نیز این خواسته بصورت مصوبه درآمد که به دنبال خود مشکلاتی بوجود آورد از جمله
آنها مصوبه خروج ریل از شهر قم بود که البته عملی نشد.

46231

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید