امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 281179 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1398 - 21:32 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرعامل مپنا جزئیات نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی را تشریح کرد. عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی در برج میلاد که با حضور شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت افتتاح این جایگاه این است که برقی‌سازی در حمل‌ونقل از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرعامل مپنا جزئیات نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی را تشریح کرد.

عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی در برج میلاد که با حضور شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت افتتاح این جایگاه این است که برقی‌سازی در حمل‌ونقل از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات زیست‌محیطی شهرهای بزرگ مانند تهران محسوب می‌شود. این مساله نیازمند زیرساخت است و زمانی که زیرساخت نباشد امکان استفاده از خودروهای برقی وجود ندارد.

وی با اشاره به افتتاح این جایگاه اظهار کرد: امروز اولین ایستگاه شارژ را که امکان شارژ برای انواع خودروها با استانداردهای مختلف را دارند، افتتاح کردیم و امیدواریم به زودی با هماهنگی شهرداری تهران در نقاط دیگر شهر تهران و همچنین در شهرهای دیگر کشور که اعلام آمادگی می‌کنند، این فرایند تکرار شود.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی این جایگاه صددرصد ایرانی بودن آن است، در مورد تعرفه برق اظهار کرد: در مورد تعرفه قیمت برق با مقامات مختلف در حال مذاکره هستیم اما به صورت آزمایشی تعرفه‌ای تهیه شده است که افراد را تشویق کنند که به جای استفاده از بنزین، از برق استفاده کنند اما در نهایت این موضوع قطعاً مشمول مقررات کشور خواهد بود.

علی‌آبادی تاکید کرد: افتتاح این جایگاه حاکی از آن است که این فرآیند برای ایجاد زیرساخت آغاز شده و از نظر تکنیکی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل مپنا در ادامه با اشاره به ذخایر عظیم گازی در کشور اظهار کرد: می‌توانیم گاز طبیعی را در نیروگاه‌ها با سیکل ترکیبی با راندمان بالا به برق تبدیل کنیم و برق در خودرو برای حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق مصرف سوخت ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته علی‌آبادی، زمانی که یک خودرو با برق شارژ شود هزینه آن برای یکصد کیلومتر کمتر از ۱,۰۰۰ تومان است در حالی که اگر از سوخت بنزین استفاده شود برای هر یکصد کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین لازم است که هزینه آن ۱۰ هزار تومان می‌شود.

وی با اشاره به امکانات نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی گفت: در این جایگاه انواع شارژر ارائه شده است اما نمی‌توان این شارژ را در منزل انجام داد. شارژرها در جایگاه به شبکه پرقدرت وصل هستند و خودروها به سرعت شارژ می‌شوند.

آمادگی مپنا برای برقی کردن سیستم حمل‌ونقل

مدیرعامل مپنا در ادامه با بیان اینکه ایران مبتکر ساخت خودروهای برقی نیست، گفت: اما باید گفت زمانی این کار را آغاز کردیم که سایر کشورها در ابتدای راه بودند. مپنا آمادگی دارد تا با خودروسازها و شرکت تاکسیرانی برای ارتقا سیستم حمل‌ونقل کشور همکاری کند.

زیرساخت‌های برقی ایران برای برقی کردن خودروها فراهم است

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های برق در کشور حتی بالاتر از استانداردهای جهانی فراهم شده است، اظهار کرد: از آنجایی که قیمت برق در کشور بسیار ارزان است، در مصرف آن اسراف می‌شود. اما باید گفت ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده و حدود ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه در حال نصب در هر حال کفایت لازم را برای اینکه برقی‌سازی خودروها صورت بگیرد، فراهم می‌کند.

وی در مورد شارژرهای موجود در این جایگاه توضیح داد: به طور کلی ساعات پیک در کل سال در کشور کمتر از ۲۰۰ ساعت است و مشترکان می‌توانند در ساعات آف پیک از این شارژرها استفاده کنند. به عبارت دیگر متقاضیان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در شبانه‌روز در کل ایام سال خودروهای خود را شارژ کنند البته ممکن است در تابستان با محدودیت‌هایی مواجه باشند.

امیدواری در مورد همکاری دولت و مجلس برای برقی کردن خودروها

مدیرعامل مپنا در مورد اینکه آیا مذاکره‌ای برای اختصاص یارانه به برقی کردن خودروها صورت گرفته است یا خیر، گفت: در مورد این موضوع در سطح کمیسیون مجلس مطالعات خوبی صورت گرفته است و دولت در نهایت برای توسعه این موضوع امتیازات خوبی قائل می‌شود. بدون تردید ۱۰ سال دیگر به خودروهای بنزینی اجازه تردد در شهر داده نمی‌شود و راهی جز برقی کردن خودروها وجود ندارد.

علی‌آبادی تاکید کرد: مپنا تاکنون روی پای خودش ایستاده است و امیدواریم مجلس، دولت و سایر نهادهای مسئول ما را یاری کنند.

میزان شارژ بستگی به میزان باطری و مسافت دارد

وی در ادامه در مورد میزان و زمان لازم برای شارژ باطری‌های خودرو توضیح داد: این موضوعات بستگی به میزان باطری دارد. هر ۱۵ کیلووات ساعت باطری امکان پیمایش حدود یکصد کیلومتر را می‌دهد. مدت‌زمان و میزان شارژ نیز بستگی به میزان باطری و مصافتی که قرار است طی شود، دارد اما به طور کلی برای یکصد کیلومتر مسافت ۱۰ الی ۱۱ دقیقه زمان برق‌گیری لازم است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید