امروز: سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 24 شوال 1446 | 2025-04-22
کد خبر: 152714 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 16:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد مهدی فیض دوشنبه یکم خردادماه در همایش هدایت تحصیلی قطب غرب کشور در استان همدان، اظهار کرد: متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد و قبل از وجود این سند شاهد آن بوده‌ایم چرا که در […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد

مهدی فیض دوشنبه یکم خردادماه در همایش هدایت تحصیلی قطب غرب کشور در استان همدان، اظهار کرد: متوقف کردن فعالیت مهدهای قرآنی ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد و قبل از وجود این سند شاهد آن بوده‌ایم چرا که در بعضی مواقع در مهدهای قرآنی به جای علاقمندی به قرآن، دلزدگی در آنها به‌وجود می‌آید بنابراین گره زدن همه مسائل به سند ۲۰۳۰ جز بی‌اخلاقی نام دیگری ندارد و نباید بگذاریم در آموزش و پرورش بی‌اخلاقی دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه «بی‌اعتمادی به آموزش و پرورش به بهانه سند ۲۰۳۰ به ضرر نظام جمهوری اسلامی است»، افزود: سازمان ملل متحد چشم‌اندازی رؤیایی برای کل کشور تدوین کرده است. در مقدمه سند 2030 آمده «سند پیش‌رو در هر منطقه نیاز به بازنویسی متناسب با شرایط منطقه‌ای دارد» بنابراین سند با شرایط و فرهنگ کشور بازنویسی می‌شود .

فیض با بیان اینکه «در آخر سند هم آمده است که برای کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزش‌های حاکم و فرهنگ اسلامی ایرانی بازنویسی می‌شود»، تأکید کرد: این‌چنین سندهایی، سندهای تعهدآور نیست بلکه سندهای آرمانی است.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان این سند بوده به طوریکه اصل تحفظ در آن قید شده و ایران با توجه به این اصل سند را پذیرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: زمان اجرایی شدن سند 2030، گروهی از ۱۹ دستگاه مختلف تشکیل می‌شود و مجددا در مصوبه هیئت دولت اصل تحفظ مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه آنچه بر ما اصالت دارد اخلاق است نه سیاست، بیان کرد: زمانی‌که سیاست بر اخلاق غلبه کند، نقطه شکست آرمان‌هایمان را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: همانطور که مقدمه مهمتر از متن کتاب است بنابراین مطالعه مقدمه شیوه‌نامه هدایت تحصیلی امری ضروری‌تر است که اگر در آن دقت نکنیم در مطالعه بندهای بعدی دچار سردرگمی می‌شویم.

فیض با بیان اینکه باید با توجه به الگوی توسعه متوازن که یک نیاز ملی است، تصمیم آگاهانه و آزادانه را برعهده شخص دانش‌آموز قرار دهیم عنوان کرد: در مقدمه شیوه‌نامه هدایت تحصیلی آمده است که ما دنبال ایجاد زمینه‌ای برای انتخاب آگاهانه و آزادانه برای دانش‌آموزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بحران سال گذشته در بعضی استان‌ها گرایش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان به تحصیل در رشته تجربی بوده در حالیکه این نیاز ۲۰ درصد است، تصریح کرد: در هدایت تحصیلی دانش‌آموز را به سمت انتخابش سوق می‌دهیم اما او را مجبور به انتخاب نمی‌کنیم پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که گرایش به رشته‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را افزایش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خود را موظف به پاسخگویی حداکثری به تقاضای دانش‌آموزان به رشته انتخابی خود می‌داند خاطرنشان کرد: می‌توان از استقبال ۳۸ درصدی دانش‌آموزان از رشته تجربی یاد کرد.

47237

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید