امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 398114 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1399 - 17:51 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر صلح خبر/کرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

صلح خبر/کرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.

“علیرضا رزم حسینی” عصر امروز ۱۵ آبان ماه در حاشیه سفر به استان کرمان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به درخواست نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیرامون تعیین تکلیف راه اندازی پروژه پتروشیمی کرمان گفت: هفته آینده جهت تعیین تکلیف این پروژه، با سهامداران اصلی پتروشیمی کرمان در وزاتخانه صنعت، معدن و تجارت جلسه ای را برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که سهامداران جدیدی را برای این پروژه به میدان بیاوریم تا هرچه سریعتر کار را شروع کنند.

وی افزود: در ابتدای شروع پروژه پتروشیمی کرمان مقرر شده بود که اگر این سهامداران نتوانستند به هر دلیلی کار را پیش ببرند، پروژه را واگذار کنند و در همین راستا نیز به دنبال آن هستیم که فاز اول این پروژه را با سهامداران جدید خیلی زود راه اندازی کنیم.

رزم حسینی درباره تعیین تکلیف معادن نیز اظهار کرد: به کلیه معادنی که در چند سال گذشته هیچ‌گونه فعالیتی نداشته اند، فرصت سه ماه برای فعالسازی مجدد آنها داده ایم و اگر در این بازه فعالیتی از سوی آنها صورت نگیرد، پروانه آنها به صورت یکطرفه از سوی دولت لغو و معدن به مزایده گذاشته می شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد. زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.

وی ادامه داد: گلوگاه هایی که فضای رانت را در کشور ایجاد می کنند، شناسایی کرده ایم و به دنبال حذف آنها هستیم اما در شرایط تحریم نمی‌دانیم چه میزان می توانیم آن را عملیاتی کنیم ولی قطعا مبارزه با رانت و فساد را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

رزم حسینی از معیشت مردم سخن به میان آورد و تصریح کرد: با تغییر نرخ ارز در سنوات گذشته، سفره مردم بسیار تعدیل شده است اما هم اکنون ذخیره استراتژیک به میزان لازم داریم و مشکل کالا همچون مرغ، تخم مرغ، روغن و … نداریم و عرضه این کالاها به بازار هم از سوی وزارت صمت و هم از سوی جهادکشاورزی در حال انجام است و امیدواریم با سیاست های جدید به سمت فراوانی کالا برویم.

وی با تشاره به تشکیل ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی در وزارت صمت عنوان کرد: وزارت صمت به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد و خوشبختانه شخص رییس جمهور به طور جدی از وزارت صمت حمایت می کند و هرجا مربوط به سفره مردم باشد رییس جمهور نیز حمایت های لازم را انجام خواهند داد و امیدواریم شرایط روز به روز بهبود پیدا کرده و بتوانیم بخشی از تعدیل سفره مردم را جبران کنیم.

وزیر صمت با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه و به کارگیری ۵ هزار نیروی بسیجی به صورت پاره وقت برای کنترل بر قیمت ها در بازار گفت: بازرسی هوشمند انجام می دهیم و با متخلفین طبق مقررات برخورد جدی خواهیم کرد.

رزم حسینی درباره واحدهای نیمه فعال و راکد گفت: هر هفته دو جلسه در این خصوص در وزارتخانه برگزار می شود تا موانعی که در استان ها و با توجه به اختیارات استانداران، نمی توانند رفع کنند در این جلسات مطرح و در راستای رفع آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نظام اقتصادی کشور به خوبی توانسته این تحریم های ظالمانه را طاقت بیاورد. قطعا برخی کمبودها وجود دارد و ما هم آنها را می دانیم اما باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در فروشگاه ها موجود است و هیچ کمبود کالای اساسی نداریم هرچند که ممکن است در برخی مکان ها گران فروشی وجود داشته باشد که به دنبال برخورد جدی با این پدیده هستیم و با توجه به همبستگی بین سه قوه آینده خوبی را در پیش داریم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید