امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 401083 |
تاریخ انتشار : 01 آذر 1399 - 3:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو حزب مردم سالاری گفت: ۴۰ هزار کشته کرونا یک فاجعه است. در هشت سال جنگ ایران و عراق این میزان کشته نداشتیم. داریوش قنبری در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: قطعا محدودیت هایی که دولت برای کنترل شیوع کرونا قرار است اعمال کند شرایطی را ایجاد […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو حزب مردم سالاری گفت: ۴۰ هزار کشته کرونا یک فاجعه است. در هشت سال جنگ ایران و عراق این میزان کشته نداشتیم.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: قطعا محدودیت هایی که دولت برای کنترل شیوع کرونا قرار است اعمال کند شرایطی را ایجاد می کند که به همکاری همه مردم نیاز دارد. در این راستا کشور به ایفای تکالیف شهروندی توسط تک به تک مردم نیاز دارد. بحث کرونا موضوع شخصی نیست، یک امر اجتماعی است.

وی ادامه داد: هم به لحاظ حفظ جان خود و هم به لحاظ ایفای نقش شهروندی و هم به لحاظ تکالیف دینی باید به دستورات دولت و ستاد مبارزه با  کرونا توجه کنیم. آنچه که به عنوان تکالیف شهروندی مشخص شده، همان وظیفه ای است  که در هر جامعه ای باید توسط شهروندانش عمل شود. چرا که هر فرد ضمن اینکه در جامعه حقوقی دارد وظایفی هم دارد. اینکه در چنین شرایطی به خاطر سهل انگاری، فردی موجب سلب آزادی دیگران شود ضد حقوق اجتماعی است. 

قنبری گفت: مسئله جدی است.۴۰ هزار کشته یک فاجعه است. در هشت سال جنگ ایران و عراق این میزان کشته نداشتیم. روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نفر کشته می شوند. این موضوع باعث می شود همه احساس تکلیف کنیم. همه باید  به دولت برای اجرای پروتکل های بهداشتی کمک و دیدگاه های کارشناسان علمی را در مورد مسائل فردی و اجتماعی رعایت کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر فرهنگ مردم طوری باشد که معیارهای علمی ومذهبی را باهم در نظر بگیرند ما هم مثل کره جنوبی بر این بحران فائق شویم. کره جنوبی به یک الگو تبدیل شد؛ مردمش کنار چین بودند اما در یک همکاری مناسب این بحران را پشت سر گذاشتند و کرونا را به خوبی مهار کردند. آنچه که باعث شد این اتفاق بیافتد ویژگی هویتی کره ای هاست که به فرهنگ اجتماعی و تکلیف شهروندی خود توجه ویژه ای داشتند. ما نیز باید به این امور توجه ویژه ای داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: اگر رعایت نکنیم فاجعه عمیق تری در انتظارمان است. همه مردم باید در این تعطیلی که دولت اعلام کرده مشارکت کنند بر خودشان سخت بگیرند تا از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید