امروز: یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 21 ذو القعدة 1446 | 2025-05-18
کد خبر: 255883 |
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1397 - 9:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی را از یک سو وظیفه خودروسازان داخلی و از سوی دیگر حق مردم به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی خودروهای داخلی دانست. حمید گرمابی در گفت‌وگو با صلح خبر، گفت: صنعت خودروسازی کشور با مشکلات عدیده و کهنه‌ای دست […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی را از یک سو وظیفه خودروسازان داخلی و از سوی دیگر حق مردم به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی خودروهای داخلی دانست.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با صلح خبر، گفت: صنعت خودروسازی کشور با مشکلات عدیده و کهنه‌ای دست به گریبان است که با تصمیمات مقطعی مثل آزادسازی قیمت خودرو قابل حل نیست.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نقش پررنگ دولت در شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور را اصلی‌ترین چالش این صنعت دانست و افزود: اکثر متولیان دولتی صنعت خودروسازی کشور وجود این چالش را قبول دارند پس زمینه حل این چالش در بدنه دولت وجود دارد بنابراین باید به جای تصمیمات مقطعی، فکری اساسی برای حل این چالش کرد.

به گفته وی، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار موجب التیام چالش‌های کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: همانطور که گفتم دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمتی حرکت کند که نقشش در اداره صنعت خودروسازی کشور به حداقل کاهش یابد. صنعت خودروسازان کشور علاوه بر دست به گریبان بودن با چالش‌های تاریخی و مدیریتی با شروع دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا گرفتار مشکلات جدیدتری شد و آثار نابسامانی‌های ارزی در خطوط تولید و کیفیت محصولات شرکت‌های خودروساز نمایان شد. در پی رشد چند برابری قیمت ارز، نرخ فولاد، پلیمرها، آلیاژهای به کار رفته در خودرو و قیمت سایر مواد اولیه به کار رفته در تولید خودرو به شدت افزایش یافت به همین دلیل خودروسازان و قطعه‌سازان عزم خود را جزم اصلاح قیمت خودرو کردند تا بتوانند مشکلات مالی خود را حل کنند.

گرمابی تاکید کرد: اهمیت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار زمانی بیشتر شد که نابسامانی‌های قیمتی بازار خودرو موجب رونق بازار دلالان خودرو شد. همین زمان بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اصلاح قیمت خودروهای پرتیراژ و کم‌تیراژ داخلی موافقت کردند که البته این مسئله مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورد.

به گفته نماینده مردم نیشابور در مجلس، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار موجب افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی نمی‌شود.

وی متذکر شد: موافقت با افزایش قیمت خودرو با هدف جلوگیری از ورشکستگی کامل شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز انجام شد به همین دلیل نمی‌توان گفت در پی افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان، کیفیت و ایمینی خودروهای ایرانی هم افزایش می‌یابد. البته امیدوارم شرکت‌های خودروساز همزمان با حل مشکلات مالی فکری هم برای بهبود کیفیت و ایمنی محصولات‌شان کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید