به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ عدهای از دغدغه رهبری انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰ سوءاستفاده تبلیغاتی میکنند دکتر محمد فرهادی درخصوص سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: به کار بردن واژه «سند» درست نیست. آنچه به نام سند ۲۰۳۰ معروف شده، در واقع بیانیه ای است تحت عنوان «آموزش فراگیر و با کیفیت و ترویج فرصت […]
به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛
عدهای از دغدغه رهبری انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰ سوءاستفاده تبلیغاتی میکنند
دکتر محمد فرهادی درخصوص سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: به کار بردن واژه «سند» درست نیست. آنچه به نام سند ۲۰۳۰ معروف شده، در واقع بیانیه ای است تحت عنوان «آموزش فراگیر و با کیفیت و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه».که این بیانیه در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در آبان ماه ۱۳۹۴ با حضور بیش از ۹۰ وزیر آموزش در مقر یونسکو در پاریس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با عنوان «چهارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» به تصویب رسید.
وی افزود: اما در این اجلاس تنها وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان بود که طی سخنانی بر ملاحظات جمهوری اسلامی در این سند تأکید و متن تحفظ رسمی کشورمان را قرائت و درخواست کرد این تحفظ در اسناد مربوط به اجلاس درج شود که مسئله به ثبت تحفظ در یونسکو منجر شد.
دکتر فرهادی متن تحفظ را به این شرح اعلام کرد:
جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخشهایی از چارچوب اقدام برای آموزش ۲۰۳۰ که ممکن است به نوعی در تعارض با قوانین، مقررات و اولویتهای ملی، باورهای دینی و ارزشهای فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند.
وزیر علوم افزود: تحفظ یعنی حق شرط ارائه شده توسط کشور؛ یعنی اینکه ما بعضی از بندها را اجرا نمیکنیم چون مطابق ارزشها، اولویت ها و اسناد بالادستی ما نیست.
دکتر فرهادی در ادامه گفت: هئیت وزیران در سال ۱۳۹۵ مصوبه ای در ارتباط با تشکیل دبیرخانه و کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با هدف تهیه برنامه نظارتی و اجرایی داشت.
به گفته وی در این مصوبه آمده است: کارگروه موظف است برنامه اجرایی و نظارتی تحقق کامل آموزش ۲۰۳۰ را در سطوح ملی و استانی هم سو با اهداف برنامه های توسعه ای کشور، اسناد راهبردی توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تهیه کند.
وی افزود: ارجاع این مصوبه در همان زمان به تمام مراجع صورت گرفت. سپس توسط این کارگروه و با همکاری متخصصان ارشد آموزش کشور به تدوین چارچوب اقدام «ملی» آموزش ۲۰۳۰ مبتنی بر اسناد بالادستی و منطبق با معیارها و ارزش های اسلامی اقدام شد که حاصل آن یک «پیش نویس اولیه» در این خصوص بود. و نهایی شدن آن قطعاً به جمع آوری دیدگاه ها و نظرات صاحب نظران و دستگاه های اجرایی ذی ربط موکول شد.
دکتر فرهادی تصریح کرد: همان طور که گفته شد در تصویب چهارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰، سازمان یونسکو از هیچ کشوری درخواست امضا نکرده است. بنابر این با توجه به عدم امضای این چهار چوب هیچ الزامی در قبال این بیانیه به هیچ مرجعی داده نشده است.
وی افزود: علی رغم الزام آورنبودن چهارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران باز هم نسبت به آن، اعلام تحفظ رسمی و مکتوب کرده و بندهایی از آن را غیرقابل اجرا دانسته است.
وزیر علوم تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه نصب العین مسئولان قرار دارد و دغدغه همه ما، رفع دغدغه های ایشان است و نقطه قوت نظام، نظارت عالی ایشان بر تمامی روند هاست؛ اما مسئله این است که عدهای از این دغدغه سوء استفاده تبلیغاتی می کنند و از آن به عنوان دستاویزی برای فشار به دولت استفاده می کنند.
دکتر فرهادی گفت: من به ملت فهیم و مؤمن اطمینان می دهم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدامی که خلاف ارزش ها و موازین دینی، انقلابی، و اسناد بالادستی باشد ذره ای کوتاه نمی آید و حافظ دستاوردهایی است که با خون شهدا به دست آمده است.
47237
Let’s block ads! (Why?)
اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.
قوانین خبریار صلح خبر
- لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
- از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.