امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 402270 |
تاریخ انتشار : 07 آذر 1399 - 9:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم توسعه دولت اکترونیک به ویژه در شرایط کرونایی، گفت: در این شرایط شهروندان باید تنها برای خدمات ضروری به دستگاه های دولتی مراجعه کنند. مسعود شفیعی در گفت وگو با صلح خبر، درباره روند مراجعه شهروندان به دستگاه […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم توسعه دولت اکترونیک به ویژه در شرایط کرونایی، گفت: در این شرایط شهروندان باید تنها برای خدمات ضروری به دستگاه های دولتی مراجعه کنند.

مسعود شفیعی در گفت وگو با صلح خبر، درباره روند مراجعه شهروندان به دستگاه های دولتی و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح جدید محدودیت های کرونایی، گفت: باید خدمات دستگاه های دولتی را به دو دسته عمومی و ضروری تقسیم کنیم تا در شرایطی همچون تشدید شیوع کرونا ویروس تنها خدمات ضروری ارائه شود؛ البته باید این خدمات به روشنی مشخص و اعلام شود تا شهروندان نیز در چنین شرایطی تنها انتظار ارائه این خدمات ضروری را داشته باشند.
 

شناسایی۲۰۰۰ خدمت ضروری در دستگاه های دولتی استان تهران

وی افزود: بی تردید از این طریق می توانیم نسبت به مدیریت ارائه خدمات در شرایط خاص همچون کرونا اقدام کنیم و خدمات غیر ضرور به تعویق بیافتد و دستگاه ها تنها برای خدمات ضروری پاسخگو باشند. خوشبختانه بیش از ۲۰۰۰ خدمت در دستگاه های دولتی استان تهران شناسایی شده که می توان تمامی آنها را به صورت الکترونیک ارائه کرد، اما متاسفانه تاکنون حدود ۳۰۰ خدمت به صورت الکترونیک ارائه می شود.
 

خدمات الکترونیک به صرفه تر و آسانتر از مراجعه حضوری به دستگاه ها

وی با بیان اینکه مکرر موضوع توسعه خدمات دولت الکترونیک مورد تاکید قرار گرفته است و ابعاد مختلف آن در دست بررسی است، ادامه داد: قطعا دولت الکترونیک باید به صورت سخت افزاری و نرم افزاری توسعه یابد، اما باید به لحاظ فرهنگی نیز اقدامات لازم انجام شود، چرا که مردم هنوز برای خدماتی که به صورت اینترنتی توسط دستگاه ها ارائه می شود مراجعه حضوری به دستگاه ها دارند. باید این فرهنگ میان مردم نهادینه شود که دریافت خدمات الکترونیک به صرفه تر و آسانتر از مراجعه حضوری به دستگاه ها است.

وی تاکید کرد: حتی در جایی که زیر ساخت های خدمات دولت الکترونیک فراهم شده است، مردم ترجیح می دهند به دستگاه ها مراجعه کنند که این یک مشکل فرهنگی است که باید اصلاح و برطرف شود، البته برخی سامانه هایی که باید برای ارائه این خدمات ایجاد شود هنوز کامل نشده و مردم در نهایت برای دریافت بخش زیادی از خدمات دولتی ناگزیر باید حضوری به دستگاه ها مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید