امروز: یکشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 28 ذو القعدة 1446 | 2025-05-25
کد خبر: 246563 |
تاریخ انتشار : 30 آذر 1397 - 15:49 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک با اشاره به ساز و کارهای برندشدن صنایع دستی روستاییان، گفت: با حمایت شرکت‌های مادر این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شوند. به گزارش صلح خبر، دکتر انسیه زاهدی در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی “طراحی و […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک با اشاره به ساز و کارهای برندشدن صنایع دستی روستاییان، گفت: با حمایت شرکت‌های مادر این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شوند.

به گزارش صلح خبر، دکتر انسیه زاهدی در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی “طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار” اظهار کرد: دانشگاه الزهرا از سال‌های گذشته علاوه بر همکاری با بخش علمی و دانشگاهی کارگروه مد و لباس، مسئولیت کمیسیون آموزش و فرهنگ این کارگروه را بر عهده گرفته و امسال نیز بر همین اساس برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دانشگاه الزهرا در همین راستا طرح خوشه‌های فناوری و صنایع دستی را در نظر گرفته و به دلیل اجرایی شدن خوشه‌ها باید صنایع پوشاک، منسوجات و دانشگاه با یکدیگر در ارتباط نزدیکی باشند.

دبیر بخش علمی دانشگاهی بنیاد ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: امروزه بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور همچنین معاونت ریاست جمهوری به دنبال تشویق مردم در روستاها به‌ویژه زنان هستند که کارآفرینی و توانمندسازی آنها را مد نظر قرار دهند و تولیدات قابل توجهی از  صنایع دستی آنها را به بازار عرضه کنند، بدون اینکه نیاز به مهاجرت این افراد به شهرهای بزرگ باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه بسیاری از این افراد به بازار دسترسی ندارند، همچنین رقابت با صنایع نیز وجود ندارد، تولیدات روی دست روستاییان می‌ماند؛ ولی خوشه‌ها می‌توانند صفر تا صد کار را برعهده گرفته و اقداماتی نظیر آموزش، توانمندسازی، آشنایی با رویکردهای نوین و اقدامات تسهیل‌گرایانه برای روستاییان مانند مسائل و حمایت‌های مالی و حقوقی را انجام دهند.

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک گفت: همچنین خوشه‌ها می‌توانند برای ثبت مالکیت فکری، ثبت طرح، برند و فراهم کردن بازار همراه این افراد باشند، حتی به همت خوشه‌ها روستاییان می‌توانند محصولات خود را به مرحله صادرات نیز برسانند.

زاهدی اعلام کرد: در همین راستا در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین موفق، برند آنها تجاری شده که شناسایی شدند و تولیدات آنها در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و وزارت ارشاد نیز قول داده که به کارآفرینان موفق در این زمینه جوایزی اهدا کند.

 وی خاطرنشان کرد: خوشه‌ها شرکت‌های مادر و تشکیلات هلدینگی هستند که از این افراد در مسیر تولید حمایت می‌کنند، بدون این‌که احتیاج به مکان بزرگ برای تولیدات خود یا دغدغه بازار فروش داشته باشند.

زاهدی گفت: همایش بین‌المللی “طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار”، سوم دی ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود که طراحی و تولید منسوجات و پوشاک، اقتصاد و نوآوری در صنعت پوشاک، جامعه فرهنگ و سبک زندگی از محورهای اصلی این همایش است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه الزهرا، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای کارآفرینانه مد لباس از برنامه‌های جانبی این کنگره است که اول تا ششم دی ماه برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید