امروز: سه شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 25 جماد أول 1446 | 2024-11-26
کد خبر: 125188 |
تاریخ انتشار : 25 آذر 1395 - 12:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی معاینه فنی زیست محیطی با محوریت “خودروهای دیزل تجاری برای کاربری شهری” علاوه بر امروز ، روز گذشته (24 آذرماه) در دانشگاه صنعتی شریف با مشارکت کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار برگزار شد. وحید حسینی، مدیر عامل […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی معاینه فنی زیست محیطی با محوریت “خودروهای دیزل تجاری برای کاربری شهری” علاوه بر امروز ، روز گذشته (24 آذرماه) در دانشگاه صنعتی شریف با مشارکت کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار برگزار شد.

وحید حسینی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در نشستی که در حاشیه کارگاه‌ها با حضور مدیر ستاد معاینه فنی و مدیر کل دفتر ایمنی وزارت راه برگزار شد، با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی بدون ضابطه داخل شهر تردد می کنند، گفت: برای این خودروها تنها معاینه فنی سبک و ملایمی انجام می شود این در حالیست که مجوز تولید بالغ بر 100 هزار خودرو دیزلی نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی و حمل زباله تا حدی مدیریت و معاینه فنی می شوند، اظهار کرد: متاسفانه خودروهای شخصی کاملا رها شده‌اند. با اینکه دیزل در شهرها مسئله مهمی است به آن پرداخته نشده است و سطح دیزل خودروها وضعیت خوبی ندارد. سطح استاندارد یورو 3 برای سواری سطح خوبی است ولی برای دیزل یورو 3 یا 4 اصلا خوب نیست برای همین نیز قانون، نصب فیلتر دوده را ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه متوسط سالیانه حدود 10 درصد جرم ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دوده یا کربن سیاه است، افزود: دستگاه های کاربراتوری و دیزلی نقش مهمی در تولید کربن سیاه دارند بنابراین باید وزارت راه بحث معاینه فنی خودروهای دیزل را با جدیت انجام دهد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با انتقاد از اینکه خودروهایی که برای جاده‌ها ایمن نیستند کارشان را در معابر شهری شروع می‌کنند، گفت: طبق مصوبه سال 1390 تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها ممنوع است ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

وی افزود: خودروهای بالای 20 سال عمر باید از رده خارج شوند ولی خودروهایی را در تهران می بینیم که با 45 سال سن هنوز اجازه تردد دارند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید