امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 504002 |
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1402 - 11:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صدراعظم آلمان حمایت خود را از اعطای کرسی به اتحادیه آفریقا در جی ۲۰ به نشانه “احترام به این قاره و کشورهای متعددش” ابراز کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که روز پنجشنبه در سفری سه روزه به شرق آفریقا وارد اتیوپی شد، ضمن تاکید بر اهمیت […]

صدراعظم آلمان حمایت خود را از اعطای کرسی به اتحادیه آفریقا در جی ۲۰ به نشانه “احترام به این قاره و کشورهای متعددش” ابراز کرد.
به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که روز پنجشنبه در سفری سه روزه به شرق آفریقا وارد اتیوپی شد، ضمن تاکید بر اهمیت همکاری در رسیدگی به مسائل جهانی، اذعان کرد که اتحادیه آفریقا یک “شریک مهم و اساسی” است.
وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است اتحادیه آفریقا بیشتر در گروه ۲۰ مشارکت داده شود، در توییتی نوشت: اتحادیه آفریقا یک صلح‌طلب مهم و شریک مهم و اساسی ما در آفریقاست. ما در مبارزه برای امنیت و در مبارزه علیه تغییر اقلیم و قحطی با یکدیگر متحد هستیم.
از ۵۵ کشور اتحادیه آفریقا، آفریقای جنوبی تنها عضو جی ۲۰ است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دسامبر سال گذشته به دنبال درخواست مشابه امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روابط با قاره آفریقا، از اعطای عضویت دائم به اتحادیه آفریقا در جی ۲۰ حمایت کرد.
شولتس به موسی فکی، رئیس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی گفت، ادغام کشورهای اتحادیه آفریقا به جی۲۰ تضمین خواهد کرد که آنها “می‌توانند در نشست‌های کشورهای بزرگ اقتصادی شرکت کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند”.
وی افزود: آلمان همچنین به پیشبرد صلح و امنیت در آفریقا متعهد است.
شولتس در ادامه تصریح کرد: به همین خاطر است که ما به مسائل امنیتی مختلف در بخش‌های متفاوت آفریقا رسیدگی کرده‌ایم.
صدراعظم آلمان همچنین بر حمایت کشورش از یک “راه‌حل صلح‌آمیز” برای درگیری‌های سودان تاکید کرد؛ درگیری‌هایی که به گفته وزارت بهداشت خارطوم تا روز دوشنبه جان ۵۵۰ تن را گرفته و منجر به زخمی شدن ۴۹۲۶ تن دیگر شده است.
شولتس از آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و دولت منطقه‌ای خواست تا به “تلاش برای دستیابی به یک صلح پایدار و رسیدگی به جنایات جنگی” در منطقه تیگرای ادامه دهند؛ منطقه‌ای که یک درگیری مسلحانه دو ساله را تجربه کرد که با امضای یک توافق‌نامه صلح در نوامبر سال گذشته پایان یافت.
براساس گزارش دویچه‌وله، دومین سفر شولتس به آفریقا به عنوان صدراعظم آلمان با هدف تاکید بر نقش برلین به عنوان یک شریک معتبر و قابل اعتماد همزمان با افزایش نفوذ چین در این منطقه صورت گرفته است.
وی در حال حاضر در کنیا به سر می‌برد و در آنجا قرار است درباره انرژی سبز و همچنین پیامدهای جنگ روسیه-اوکراین گفت‌وگو کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید