امروز: یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 11 شعبان 1446 | 2025-02-09
کد خبر: 260175 |
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1397 - 6:01 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر طبق اعلام بنیاد ملی تحقیقات آموزشی انگلیس (NFER) در این کشور معلمان بیش از افراد در تخصص‌های دیگر با استرس‌های شغلی روبه‌رو هستند. به گزارش صلح خبر، گزارش این بنیاد انگلیسی نشان می‌دهد با افزایش جمعیت دانش‌آموزان و افزایش تعداد معلمانی که در حال ترک شغل خود هستند، یک […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

طبق اعلام بنیاد ملی تحقیقات آموزشی انگلیس (NFER) در این کشور معلمان بیش از افراد در تخصص‌های دیگر با استرس‌های شغلی روبه‌رو هستند.

به گزارش صلح خبر، گزارش این بنیاد انگلیسی نشان می‌دهد با افزایش جمعیت دانش‌آموزان و افزایش تعداد معلمانی که در حال ترک شغل خود هستند، یک پنجم از معلمان اغلب یا در تمامی اوقات در مورد شغل خود احساس تنش دارند که در مقایسه با ۱۳ درصد از افراد در مشاغل دیگر آمار بیشتری به شمار می‌رود.

اگرچه ساعات کاری معلمان در طول سال با ساعات کاری در مشاغل دیگر مشابه است اما کار کردن شدید در طول هفته‌های کمتری از سال منجر به عدم تعادل در زندگی کاری و سطوح بالاتری از استرس در زندگی آن‌ها می‌شود.

دکتر مری بوستد، دبیرکل مشترک اتحادیه آموزش ملی انگلیس با اشاره به این که گزارش اخیر بنیاد ملی تحقیقات آموزشی انگلیس بر نگرانی‌های بلندمدت در مورد تنش‌های شغلی معلمان تاکید کرده، یادآور شد: دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از معلمان و استادان دانشگاه‌ها شغل خود را رها کنند و هیچ‌ یک از این دلایل بر ما پوشیده نیست. حجم کاری زیاد، مسوولیت بی‌حد، اعتراضات زیاد به نوع نظام آموزشی و قراردادهای حقوقی ناکارآمد و ناکافی هر سال پس از سالی دیگر تنها بخشی از دلایلی هستند که باعث می‌شود هر ساله بسیاری از معلمان شغل خود را رها کنند.

بنیاد ملی تحقیقات آموزشی انگلیس در گزارش اخیر خود خواستار اقدامی سریع برای رفع کمبود در تعداد معلمان کارآموز در گیرودارِ کاهش آمار استخدام معلمان تازه‌کار شده و خاطر نشان کرده که امنیت بالاتر شغلی فارغ‌التحصیلان می‌تواند به این امر کمکی شایان کند.

یکی از مولفان این گزارش با بیان این که مدارس انگلیس به شدت با معضل استخدام معلمان جدید مواجه‌اند، گفت: اقدامی ضروری برای بهبود شرایط کاری معلمان با تمرکز بر تاب‌آورتر کردن این حرفه وجود دارد.

بنا بر گزارش گاردین، دامین هیندز، وزیر آموزش و پرورش انگلیس نیز درباره این گزارش اظهار کرده در طول یک سالی که به این مقام منصوب شده با کاهش حجم کاری غیرلازم و مسائل بوروکراتیک معلمان برای تمرکز معلمان در زمینه‌های آموزشی تلاش کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید