امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 210912 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1396 - 19:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر وزیرآموزش و پرورش گفت: سنجش صلاحیت‌حرفه‌ای معلمان باید توسط دانشگاه فرهنگیان محقق شود. به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد: برخی چالش‌ها در تربیت معلم […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

وزیرآموزش و پرورش گفت: سنجش صلاحیت‌حرفه‌ای معلمان باید توسط دانشگاه فرهنگیان محقق شود.

به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد: برخی چالش‌ها در تربیت معلم برطرف شده اما برخی همچنان باقی است و نیاز به تلاش دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که نقش دانشگاه فرهنگیان مهم است، گفت: سنجش صلاحیت های حرفه‌ای معلمان باید توسط دانشگاه فرهنگیان محقق شود

وی افزود: کسانی که قبلا وارد تربیت معلم می‌شدند از رتبه‌های پایین انتحاب می‌شدند اما امروزه افراد با رتبه‌های بالا وارد تربیت معلم می شوند.

بطحایی با اشاره به این که باید سازوکاری برای سنجش دانشجو معلمان وجود داشته باشد،گفت: دانشجومعلم از بدو ورود مستخدم دولت تلقی می‌شود صرف نظر از آن که آیا می‌تواند دوره تربیت معلم را بگذراند و شایستگی پیدا کند.

وی با تاکید بر این که نقایصی از لحاط امکانات در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: سه اتفاق مهم باعث نقص دانشگاه فرهنگیان شده است و امروز حداقل‌ها در این دانشگاه وجود ندارد.

وزیرآموزش و پرورش اعلام نمود: اتفاق اول که نقش تخریبی هم داشته، ماموریت دانشگاه تربیت معلم و اسم تربیت معلم از آن برداشته شد و این اتفاق ناگواری بود. اتفاق دوم انحلال مرکز تربیت معلم قبل از قوام یافتن دانشگاه فرهنگیان در ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه بود که متاسفانه اتفاقی ناگوار بود. شاید اگر اجازه می‌دادیم این دو مجموعه درکنار یکدیگر فعالیت کنند تا زمانی که دانشگاه فرهنگیان قوام لازمه را پیدا کند این مشکلات بوجود نمی آمد. اتفاق سوم انتقال ۱۶۷ مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای در سال۹۰ براساس برنامه پنجم توسعه بود که ضربه سنگینی به آموزش و پرورش وارد کرد و سرمایه عظیمی را از آموزش و پرورش به آموزش برتر منتقل کرد.

بطحایی گفت: امروز دانش آموزان هنرستانی با کمبود امکانات آموزشی مواجه هستند که این نتیجه انتقال سرمایه عظیم مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای به آموزش برتر بود.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در حل مشکل مذکور با آموزش و پرورش همکاری کند.

وی با اشاره به مشکلات دانشجومعلمان گفت: امروز ضروری است محیطی شاداب و مطلوب در اختیار دانشجو معلمان قرار دهیم و این نیازمند تلاش و مساعدت مجلس شورای اسلامی است.

بطحایی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم آثار سوء ناشی از انتقال مراکز آموزش فنی حرفه‌ای به آموزش برتر و تعطیلی مرکز تربیت معلم در آموزش وپرورش کاهش یابد.

وی ارزش ریالی مراکز منتقل شده را ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و در پایان افزود: باید اجازه می‌دادیم درخت تنومند مراکز تربیت معلم در کنار نهال نوپای دانشگاه فرهنگیان همچنان به حیات خود ادامه می داد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید