نقی سیاهکالی چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در شورای آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به پروژه «مهر» که از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده است؛ بیان کرد: در ادامه سیاستهای پروژه مهر، بحث بازگشایی مدارس به صورت جدی در حال پیگیری است و قطعاً مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خواهد بود.
وی تصریح کرد: ثبتنام در مقاطع ابتدایی پایان یافته و در مقاطع متوسطه در حال انجام است و در تلاش هستیم در سال تحصیلی جدید از ظرفیتهای آموزش مجازی نیز در راستای تکمیل آموزش حضوری استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: تعداد محدودی از مدارس ابتدایی و متوسطه اول در سطح استان از نظر پذیرش جنسیتی مختلط است که با کمک اداره کل نوسازی مدارس در حال جداسازی این مدارس هستیم.
وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت روان دانش آموزان نیز همچون سلامت جسم در دستور کار قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش تلاش میکند تمامی دانشآموزان پیش از ورود به مدرسه پایش شوند تا دانشآموزانی که از نظر سلامت دچار اختلال هستند از سایر دانشآموزان جدا و در مدارس مربوط تحصیل کنند.
سیاهکالی آموزش جبرانی را از دیگر مباحث مهم این اداره کل دانست و اظهار کرد: با آموزش جبرانی دانشآموزانی که در دروسی چون ریاضی ضعیف هستند، جهت جبران ضعف خود موظف به گذراندن دورههای آموزشی در تابستان میشوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: غنیسازی اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر برنامههای آموزش و پرورش است که با هدف رشد همه جانبه شخصیت دانشآموزان، استمرار فعالیتهای پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، اجتماعی و مهارتهای فنی، حرفهای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیتپذیری در دانش آموزان، فراهمسازی زمینههای مشارکت دانش آموزان و اولیا آنان در جهت شرکت عملی در سازندگی کشور و بهرهمندی از اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان به منظور رشد مهارتهای آنها و کاهش آسیبهای اجتماعی دنبال میشود.
وی عنوان کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی و طرح شهید سلیمانی از دیگر برنامههایی است که در دستور کار آموزش پرورش قرار دارد و با اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش میکنیم سرانه ورزش در آموزش و پرورش افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: احداث ۲۸ چمن مصنوعی، پنج سالن ورزشی و یه کلاس تربیت بدنی از اهداف طرح ملی شهید سلیمانی در استان قزوین است که به تنفس بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی کمک قابل توجهی میکند.
انتهای پیام