جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – روزنامه توریسم به نقل از رویترز نوشت: ملودرام های ترکی با لوکیشنها و دکوراسیون تجملی برای سرگرمی و جلب توجه عربهای خاورمیانه درماه رمضان به نجات گردشگری رو به مرگ ترکیه می آیند. «سردار علی ابت» مالک یک آژانس گردشگری در ترکیه قصد دارد با کمک نمایش سریالهای ترکی که […]
جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – روزنامه توریسم به نقل از رویترز نوشت: ملودرام های ترکی با لوکیشنها و دکوراسیون تجملی برای سرگرمی و جلب توجه عربهای خاورمیانه درماه رمضان به نجات گردشگری رو به مرگ ترکیه می آیند.
«سردار علی ابت» مالک یک آژانس گردشگری در ترکیه قصد دارد با کمک نمایش سریالهای ترکی که لوکیشن آنها در استان مدیترانهای آنتالیاست گردشگران عرب را به ترکیه بکشاند. او با این هدف مبدل به حامی سریالهایی شده که محصول مشترک ترک و عرب است.
این گزارش به استناد نظر سردارعلی ابت، که مالک یک آژانس مسافرتی در ترکیه است، یادآور شده است که ساخت سریالهای ترکیه برای بازار عربی به عنوان یک استراتژی برای توسعه این صنعت دراین بازار مورد توجه فعالان این بخش است.
او میگوید:«این ایده با الهام از یک سریال ترکی به نام «نور» است که چند سال پیش موفقیت چشمگیری دردنیای عرب داشت و رکورد نزدیک به 85 میلیون بیننده را برای این سریال ثبت کرد . این توجه به سریالهای ترک سبب افزایش دوبرابری گردشگران ومشتریان عرب درآن زمان شد که با تورهایی که با هدف دیدار از سایت ها و لوکیشنهای این فیلم در استانبول طراحی می شد به ترکیه میآمدند.» وضعیت ترکیه با حوادث بمب گذاری پیاپی بدتر ازهمیشه شده است. برخی هتلداران اعلام کردهاند که بسیاری از برنامههای سفر لغو شده است و برخی نیز شکایت ازآن دارند که اصلا رزروی نبوده که لغو شود.فعالان گردشگری درترکیه امیدوارند عربها که کمتر از گردشگران غربی دچار نگرانی های امنیتی هستند به ترکیه سفر کنند.
1717
Let’s block ads! (Why?)
RSS